Mobiele conversies behalen

Wanneer we bij WEBBER interactief een website maken, is dat tegenwoordig mobile-first. Het allerbelangrijkste is dat een website via mobiel optimaal werkt, omdat deze via een smartphone (bijna altijd) als eerste wordt bezocht. Maar liefst 97% van de Nederlanders is in het bezit van een smartphone en 82% van hen gebruikt hem dus ook als researchmiddel voor een eerste productkeuze.

We zijn tegenwoordig 24/7 connected met onze smartphones. We doen er letterlijk alles op! Het is dan ook enorm belangrijk dat je met jouw website hierop inspeelt en dus gebruiksvriendelijk bent. Gebruikers die met een mobiele telefoon online research doen, gebruiken de smartphone in verschillende fases. Het zoeken naar informatie, oriënteren, vergelijken en een uiteindelijke aankoop. Een website moet dus mobiel uitstekend werken, de juiste informatie tonen en tot een conversie (kunnen) leiden.  We weten dit als geen ander en nemen dit dan ook altijd mee in het WEBBERmagic proces. Van het eerste contact tot de oplevering! Maar wat zijn nog meer belangrijke ontwikkelingen in het mobiele tijdperk?

Mobiel zoeken en kopen!

Het aantal zoekopdrachten via mobiel is overduidelijk groter dan via een computer. Google is daarom zo streng geworden om zoekresultaten te tonen op basis van mobielvriendelijkheid. De helft van de online zoekopdrachten leidt ongeveer tot een aankoop via mobiel. Mobiel shoppen is dus super belangrijk en steeds populairder. Gebruikers met een directe koopintentie, zijn actiever op een mobiel dan op desktop. Het bestelproces moet dus ook simpel en makkelijk te doorlopen zijn voor de bezoeker. Een aantal quick-wins waarmee de snelheid van de website mobiel vergroot wordt:

  • Een snelle laadtijd van afbeeldingen en pagina’s. De bezoeker raakt zo niet geïrriteerd door een trage laadtijd en kan snel vinden wat hij/zij zocht.
  • Online shoppers zijn gevoelig voor schaarste. Leuzen als ‘Er zijn nog maar X aantal producten beschikbaar’ doen het vaak goed.
  • Maak de check-out voor een gast de meest prominente mogelijkheid. Via mobiel zit men niet te wachten op ellenlange invulformulieren.

Mobielvriendelijkheid van een website

Dat mobielvriendelijkheid van belang is voor een website, is inmiddels wel duidelijk! In principe zijn deze werkzaamheden wat breder getrokken en niet zomaar 123 aan te passen. Wil je op korte termijn toch wat aanpassingen doorvoeren, dan hebben we daarvoor de volgende mogelijkheden:

  • Installeer de view port tag. Hiermee bepaal je hoe jouw website getoond wordt op mobiel!
  • Hou de mobiele website zo simpel mogelijk, zodat de gebruikers snel kunnen navigeren door het menu en de structuur.
  • Vermijd Flash op een mobiele website.
  • Zorg dat de tekst goed leesbaar is, denk hierbij aan lettertypes, kleuren en lettergrootte.
  • Geen content plaatsen die breder is dan het scherm! Horizontaal scrollen wordt vaak niet als prettig ervaren.
  • Voldoende afstand bewaren tussen hyperlinks en buttons.

Is jouw website voldoende mobiel geoptimaliseerd? We geven graag advies om te zorgen dat jouw website mee kan draaien in het mobiele tijdperk!

Bel nu Mail nu

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *