Happy Halloween

Happy Halloween! Marketing hoort daar natuurlijk ook bij. We zochten uit wat er allemaal mogelijk is rond dit griezelige feest.

Het is bijna Halloween! In Nederland wordt het wellicht niet overal even uitbundig gevierd, maar het blijft een internationaal bekend feest. Enge kostuums, evenementen en feesten, pompoenen met gezichten, allerlei clichés komen om de hoek kijken. Maar het blijft leuk! Het is dan ook niet raar dat er ook op het gebied van marketing wordt ingespeeld op deze feestdag. We zochten de meest originele, leuke horror campagnes en zetten ze voor jullie op een rijtje.

Rings

Een televisie kopen is nou op zijn zachtst gezegd niet de meest spannende gebeurtenis. Alle modellen lijken op elkaar en kunnen ongeveer hetzelfde. Ter promotie van de film “Rings”, die in februari 2017 uitkwam, bedachten ze wat origineels. Wat ons betreft een geslaagde marketingstunt!

Airbnb

Een overnachting boeken in de catacombes van Parijs? Airbnb bood het aan als marketingstunt en publiceerde een winactie. Uiteindelijk verkozen ze twee winnaars, die een nachtje in het griezelverblijf mochten slapen. Iets voor jou?

LG

Telecombedrijf LG creëerde in 2012 een veel besproken Halloween campagne. Wat deden ze? Ze zorgden voor een onvergetelijke ervaring in een lift. Zodra mensen in de lift naar boven gingen, begonnen de lichten aan en uit te flikkeren. Plots veranderden de “tegels” waar de mensen op stonden in de liftschacht. Volledig in paniek kwam vervolgens het besef dat het televisie schermen waren. Een geslaagde viral campagne met als slogan “So real it’s scary”.

Uiteraard zijn er voor deze marketing campagnes aardig wat investeringen gedaan. Wil je als kleinere organisatie toch wat leuks doen maar heb je geen groot budget beschikbaar? Ook op kleine schaal kun je leuke marketingacties voor Halloween bedenken. Geef bijvoorbeeld een kleinigheidje weg met een winactie of versier het kantoor/de winkel. Of kom een dagje allemaal verkleed naar kantoor, ook dat levert leuke content op!

Bel nu Mail nu

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *