Hoe creëer je goede social media content?

Social media content! Hoe creëer je leuke en vooral originele ideeën. We zetten een aantal tips voor je op een rijtje. Benieuwd wat?

Regelmatig krijgen we vragen over social media. Wat is een goede werkwijze? Wat is leuke content? Hoe krijgen we volgers? Het aanmaken van een account is natuurlijk niet zo moeilijk, maar het vervolgens blijven vullen is een tweede. Om het bedenken van content wat gemakkelijker te maken, geven we een aantal tips.

Contentstrategie
De eerste belangrijke stap is het bepalen van een goede strategie. Wat is het verhaal dat je wil vertellen? Voor wie maak je de content? Wat wil je bereiken? Staat de strategie? Dan kun je aan de slag met bijpassende content. Denk hierbij aan mooie beelden, blogs, artikelen, het delen van kennis of simpelweg mooie verhalen.

Vaste rubrieken
Vaste rubrieken doen het altijd goed online. Denk aan iedere dinsdag een goed recept en iedere vrijdag een tip voor het weekend. Op deze manier wordt het produceren van content steeds gemakkelijker, omdat er consistentie in zit. En, de klant weet daarbij precies wat hij of zij kan verwachten. Houd een brainstorm met je collega’s en voor je het weet zijn er zo een paar leuke reeksen ontstaan voor jullie bedrijf!

Inspireer
Zorg dat je volgers geïnspireerd worden door jou. Upload leuke ideeën, bijzondere quotes of maak je volgers enthousiast. Wat kunnen mensen doen met jouw product of dienst? Ben origineel en kom met mooie beelden ter inspiratie. Een belangrijk voorbeeld is de allerhande. Dagelijks komen op dat Instagram account de meest prachtige recepten, volgedekte tafels en producten voorbij. En, ze haken natuurlijk in op de actualiteiten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tips!


Het delen van tips is ook een belangrijke troef voor goede content. Jij bent tenslotte expert in jouw product of dienst. Vertaal deze tips naar handige basics waar je doelgroep dus daadwerkelijk wat mee kan. Je zult merken dat mensen het prettig vinden om op een laagdrempelige manier tips te krijgen. Maak een leuk filmpje, post wat mooie foto’s en de volgers komen vanzelf.

Persoonlijke verhalen
De mens is nou eenmaal van nature nieuwsgierig aangelegd en daarmee ook gevoelig voor ervaringen en beoordelingen van anderen. Deel deze ervaring dus! Wat heeft iemand over de streep getrokken? Hoe is het iemand bevallen om met jouw product te werken? Bekend voorbeeld hiervan is de populaire online fit-coach ‘Personal Body Plan‘. Dagelijks worden op dit account succesverhalen gecoacht. Het programma is immens populair, dus blijkbaar heeft het effect!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verschillende context, dezelfde content
Goede content is herbruikbaar op social media. Zeker als je organisch post, is de kans best groot dat niet iedereen de content ziet. Hierdoor hoef je dus niet bang te zijn dat mensen het irritant vinden. Highlight telkens een ander onderdeel uit het artikel of plaats aan het einde van de maand een lijstje met best gelezen artikelen. Prima manieren om content te hergebruiken.

Een blik achter de schermen
Volgers vinden het altijd leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen. Niet alleen de mooie verhalen van de klant doen ertoe, maar ook van de medewerkers. Geef mensen een kijkje achter de schermen met foto’s, events waar je aanwezig bent of wat je medewerkers doen.

Bovenstaande tips geven je hopelijk wat frisse ideeën om te blijven posten op social media. Loop je tegen onduidelijkheden aan? We helpen je graag verder!

Bel nu Mail nu

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *