gewoon bellen 040-2368010. we bijten, meestal, niet ;)

Advertentie-extensies zijn advertentie-indelingen waarbij naast de advertentie aanvullende bedrijfsinformatie wordt weergegeven zoals adres, telefoonnummer, beoordelingen of extra links naar de webpagina’s.

Advertentie-extensies zijn advertentie-indelingen waarbij naast de advertentie aanvullende bedrijfsinformatie wordt weergegeven zoals adres, telefoonnummer, beoordelingen of extra links naar de webpagina’s. Advertentie-extensies geven de advertentie een grote zichtbaarheid op de pagina met zoekresultaten evenals een hogere advertentiepositie. Google AdWords geeft een of meerdere extensies weer als een berekening aangeeft dat de extensie(s) prestaties zal verbeteren. Als er een extensie wordt toegevoegd, is dit geen garantie dat de extensie daadwerkelijk naast de advertentie wordt weergegeven. Zelf kun je in AdWords bij Advertentie-extensies bijhouden wanneer dit wel het geval is. Mogelijk moet je het bod verhogen of de advertentiekwaliteit verbeteren om ervoor te zorgen dat extensies worden weergegeven. Het brengt geen kosten met zich mee wanneer extensies worden toegevoegd, maar de klikken worden wel in rekening gebracht naast bepaalde interacties met extenties. Het klikken op recensie-extensies en verkoopbeoordelingen is geheel gratis. AdWords brengt voor elke vertoning van een advertentie en bijbehorende extensies maximaal twee klikken in rekening.

Google geeft met deze video goede voorbeelden van wat extensies nu precies zijn.

Er zijn twee typen advertentie-extensies, namelijk handmatige en automatische extensies. 

1 – Handmatige advertenties 

  • App-extensies – Hierbij kun je een applicatie aan je advertentie toevoegen, waarbij de bezoeker direct wordt doorgelinkt naar de locatie van de app in de App-store waar de mogelijkheid wordt gegeven om de app te downloaden. Het hoofddoel van app-extensies is het genereren van bezoeken naar de website.
  • Oproep-extensies – Telefoonnummers worden aan de advertentie toegevoegd. Voor de desktop wordt het telefoonnummer extra in de advertentie weergegeven en de mobiele versie laat een extra belknop zien waardoor je direct contact kunt opnemen. Je kunt zelf als adverteerder aangeven of de advertentie voor zowel desktop als mobiel geschikt is of enkel voor mobiel. Houd bij het instellen van de beschikbaarheid rekening met de openingstijden van je bedrijf.
  • Locatie-extensies – Deze extensies kunnen mensen helpen uw locaties te vinden door bij de advertentie het adres, de route of de afstand tot het bedrijf weer te geven. Er kan voor meer informatie op de extensie worden geklikt.
  • Recensie-extensies – Dit is een citaat uit een positieve recensie, eervolle vermelding of beoordeling. Let op dit zijn niet de klantbeoordelingen en sterren die soms bij een advertentie worden weergegeven. Recensie-extensies zijn enkel weer te geven op dekstopapparaten en in het zoeknetwerk van Google. Recensie-extensies zijn niet beschikbaar op mobiele apparaten, tablets of in het Display Netwerk.
  • Sitelinkextensies – Deze extensie bestaat uit extra links bij de advertentie die bezoekers naar specifieke pagina’s op je website leiden. Zo kunnen bezoekers met slechts één klik vinden waar zij naar op zoek zijn. Het aantal sitelinks dat tegelijk wordt weergegeven varieert van 2 t/m 6.

  • Highlight-extensies – Met deze vorm van een extensie kun je extra tekst in de vorm van voordelen toevoegen aan je advertentie. Bij de advertentie worden twee tot vier highlights weergegeven over je bedrijf, producten en services weergegeven. Gebruik per highlight maximaal 25 tekens.

2 – Automatische extensies

  • Consumentenbeoordelingen – Deze bevatten hoogtepunten uit beoordelingen op basis van hoogwaardige onderzoeksgegevens. Een of meerdere top beoordelingen kunnen worden weergegeven onder de tekst van de advertentie.
  • Eerdere bezoeken – Door middel van de extensies voor vorig bezoek kunnen bezoekers zien wanneer ze je site eerder hebben bezocht. Meldingen over eerdere bezoeken zijn pas zichtbaar wanneer gebruikers zijn ingelogd bij Google en minstens één keer hebben doorgeklikt naar de website vanaf een Google-zoekresultaat of twee keer vanaf een Google-zoekadvertentie. Er kan ook worden weergegeven hoe vaak bezoekers dit al hebben gedaan.
  • Verkopersbeoordelingen – Online bedrijfsbeoordelingen worden weergeven naast de advertentie. Google gebruikt betrouwbare verkopersbeoordelingen uit betrouwbare bronnen waar reviews over bedrijven worden verzameld. Met verkopersbeoordelingen kun je de prestaties van advertenties verbeteren en meer gekwalificeerde leads genereren.

 

Terug naar overzicht