CPM is ook een afrekenmodel voor online adverteren. Hierbij betaalt de adverteerder per duizend keer dat er een advertentie is vertoond, ook wel view of impressie genoemd.

CPM is ook een afrekenmodel voor online adverteren. Hierbij betaalt de adverteerder per duizend keer dat er een advertentie is vertoond, ook wel view of impressie genoemd. Dit afrekenmodel wordt vaak gebruikt wanneer het verhogen van de naamsbekendheid de doelstelling is. Het doel hierbij is de advertentie aan zoveel mogelijk mensen te tonen.

CPM-bod

Je kunt ook bij CPM een maximum bod instellen. Dit CPM-bod zorgt ervoor dat je voor 1000 vertoningen nooit meer betaalt dan dat je hebt aangegeven. Een maximum CPM-bod instellen in mogelijk voor losse advertenties en een hele advertentiegroep. Om het juiste CPM-tarief te kunnen bepalen is het handig om te weten wat de waarde is van 1000 vertoningen aan jouw doelgroep, oftewel het CPM-tarief is afhankelijk van mediakosten en het gewenste resultaat. Dit kan worden berekend door de totale kosten te delen door het aantal views gedeeld door 1000.

Terug naar overzicht