Lokale vindbaarheid verbeteren? Dit moet je doen!

Komen je klanten ook voornamelijk bij jou uit de regio? Het is dan enorm belangrijk om je lokale SEO goed in orde te hebben. Zodat je klanten weten, waar ze je kunnen vinden!

Lokale vindbaarheid is enorm belangrijk, althans vinden wij. We richten ons met WEBBER op MKB bedrijven uit Eindhoven en omgeving, waardoor het belangrijk voor ons dat juist deze doelgroep ons weet te vinden. En dat geldt niet alleen voor ons, maar ook veel van onze klanten willen graag beter vindbaar zijn in de omgeving. SEO is hierbij een essentieel onderdeel maar kost nou eenmaal tijd. Schroom dus niet om daarin te investeren, want het helpt echt!

Tips & trucjes

SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie, is altijd een soort pas en meet werk. Wat er wel of niet werkt, kun je nooit van tevoren met 100% zekerheid zeggen. Daarbij zijn er altijd meerdere dingen die je moet doen, met enkel meta descriptions invoeren kom je er namelijk niet. Zorg dus voor een natuurlijk verloop van verschillende SEO werkzaamheden. Geef de ene week linkbuilding wat meer aandacht en de andere week de webteksten of landingspagina’s. Zo blijf je op alle fronten bezig met SEO en zal je website beter vindbaar worden.

Dus, wat kun je doen?

Afstand

Afstand is steeds belangrijker! Vooral omdat Google bij het tonen van de zoekresultaten, de locatie van de bezoeker meeneemt. Lokale zoekresultaten kunnen dus afhangen van de locatie waar het bedrijf zich fysiek bevindt, zodra er een zoekopdracht wordt ingevoerd.

Google mijn bedrijf categorieën

Kies bij het instellen van je Google Mijn Bedrijf een relevante theorie. Overtreft de concurrent je? Zoek dan uit op welke categorieën deze concurrent zit en selecteer ook deze. Bekijk ook de andere kanalen en probeer ze te overtreffen, om boven hen te komen met zoekresultaten. Probeer ook niet teveel categorieën aan te vinken, maar kies alleen de meest relevante.

Stel dat je met meerdere doktoren, accountants of advocaten in hetzelfde pand op hetzelfde adres werkt, wat dan? Sommige vermeldingen zullen daardoor uit de resultaten worden gefilterd. Google wil namelijk niet dat één bedrijf op de eerste pagina met lokale zoekresultaten domineert. Probeer daarom een aparte categorie te gebruiken, voor iedereen in het gebouw. Hierdoor blijf je uniek en kun je in jouw categorie het hoogste scoren.

Locatie als zoekwoord

Probeer je website zo in te richten dat de plaatsnaam waar je je op richt, meerdere malen terugkomt. Denk aan een pagina: Online marketing Eindhoven ipv Online Marketing. Dit hoeft niet per definitie een hoofdpagina in het menu te zijn, je kunt de pagina ook in de footer zetten. Daarmee bereik je toch resultaat, maar staat het de hoofdboodschap van de website niet in de weg.

What else?

Er zijn nog veel meer kleine SEO handelingen die je kunt uitvoeren, om lokaal beter te scoren. Hoe meer reviews, hoe beter je gevonden wordt. Maar ook het interactief zijn met klanten zoals reageren op berichten, neemt Google mee. Zorg dus dat je altijd reageert op inkomende reviews!

Hulp nodig met je lokale vindbaarheid? We helpen je graag verder bij WEBBER!

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *