Nieuw(s) van Google op de Performance Summit
Google heeft een aantal kleine wijzigingen met mogelijk grote gevolgen aangekondigd voor hun online marketingtools. Zo krijgen AdWords campagnes meer tekstruimte, kun je adverteren op Google Maps en je campagnes voortaan ook specifiek afstemmen voor tabletgebruik.
Expanded Text Ads (ETA)
AdWords items krijgen in de zoekresultaten van Google meer tekstruimte; vijf extra karakters voor de titel en maar liefst 45 extra karakters voor de beschrijving. Op deze manier krijgen adverteerders meer mogelijkheden om pakkende boodschappen over te brengen via hun AdWords campagnes. Google beweert zelf dat deze kleine wijziging voor elke advertentie een stijging van 20% in de Click-Through-Rate (CTR) kan betekenen.
Update Google Display Network
De display advertenties binnen het Google netwerk krijgen een mooiere en flexibelere uitstraling, het is namelijk binnenkort mogelijk om de displayadvertenties aan te kleden met een headline, regel tekst en een afbeelding. Deze input wordt vervolgens opgemaakt in de stijl van de website waarop deze getoond wordt, en schaalt volledig responsive mee met je website. Zo hoef je straks minder na te denken over het plaatsen van advertenties binnen je pagina; ze zullen zover als mogelijk binnen je gekozen huisstijl en schermformaat aanpassen. Deze stap is ook belangrijk voor Google om hun advertentie netwerk mobile-first te maken.
Reageren?
Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.