Toekomstige marketing trends
Iedereen kent het gezegde wel “de techniek staat voor niets”. Dit betekent dat het onderwerp blijft evolueren zonder stilstaan. Ook voor marketing geldt dit gezegde. Technologie blijft zich ontwikkelen en dit is van grote invloed op marketeers. Komende tijd voorspellen wij dat er vier grote marketingtrends aan gaan komen.
Trend 1: 5-G netwerk
Het lijkt nog maar gisteren dat het 4G-netwerk voor het eerst in gebruik genomen werd. Toch staat het 5G-netwerk nu alweer voor de deur. Wat houdt dit 5G-netwerk dan precies in? Voor jou als gebruiker zal dit van grote invloed zijn. Er zijn geen beperkingen meer in data-snelheid. Je hoeft dus niet meer zo lang te wachten als je een groot bestand of video wil laden. Ook kunnen adverteerders in 4K gaan adverteren, wat natuurlijk een extra dimensie aan de advertentie geeft. Sowieso kan er meer gebruik gaan worden gemaakt van video advertising. Naar verwachting wordt het 5G-netwerk in 2022 geïntroduceerd. Je hebt dus nog even om na te denken hoe je hier als marketeer op in kan spelen!
Trend 2: Circulaire marketing
Circulaire marketing stamt af van het begrip circulaire economie. Nog nooit van gehoord? Circulaire economie is een economisch systeem dat erop gericht is grondstoffen her te gebruiken en het gebruik van eindige grondstof voorraden te beperken. Kort gezegd een duurzame vorm van economie bedrijven! Dat kan natuurlijk niet ontbreken in een duurzame tijd als deze. Iedereen heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid hierin. In de marketing werkt dit natuurlijk ook door. Er zal bijvoorbeeld met klanten langduriger contact worden gehouden. Ook als zij al een aankoop hebben gedaan bijvoorbeeld. Op deze manier wordt er een duurzame relatie met klanten opgebouwd.
Trend 3: Voice search
‘Siri, wat is voice search?’. Je kent het vast wel, een vraag die je hebt niet meer typen maar inspreken. Het gaat veel sneller en je hebt direct je antwoord. Dat is voice search! Dit is een trend die meer en meer gebruikt gaat worden. Deze trend heeft natuurlijk invloed op een aantal gebieden in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie. Dit zal aangepast moeten gaan worden zodat gesproken zinnen of woorden ook herkend kunnen worden. Interessante trend om te blijven volgen!
Trend 4: Data-driven marketing
Data-driven marketing is een trend die we nu ook al veel zien. Het houdt in dat je als marketeer persoonlijk aangepaste marketing activiteiten kan ondernemen. Dit is super effectief. Je bereikt precies de doelgroep die je wil bereiken! Deze marketing kan ontwikkelt worden door verzamelde data. Er wordt bijvoorbeeld bijgehouden wat jouw doelgroep zoekt op internet. Op basis hiervan kan er geadverteerd worden. Dit zorgt voor bereik van de juiste doelgroep op het juiste moment!
Reageren?
Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.