Zelf bloggen of uitbesteden?

Bloggen is belangrijk voor je website. Besteed je dit liever uit? Of schrijf je alles zelf? We lichten beide keuzes toe!

Bloggen, het kost tijd maar het is mega waardevol! Wat doe jij? Schrijf je zelf de content of besteed je het liever uit? Voor beide valt natuurlijk wat te zeggen. Het feit dat bloggen werkt staat daarentegen wel vast. Mocht je daarover nog wel twijfelen, dit zijn de voordelen:

  • Bezoekers – Een blogpost publiceren levert bezoekers op. Iedere keer als je de blog deelt op social media of in een nieuwsbrief, vergroot het bereik van de website.
  • Leads – Een blogpost is een gelegenheid om van bezoekers een lead te maken. Daarbij is het wel belangrijk dat je een duidelijke call-to-action gebruikt.
  • Aanzien – Doordat je kennis deelt met je volgers, krijgen ze een bepaalde waardering voor je blogs. Ze zien je daardoor meer als een autoriteit in je vakgebied.
  • Continuïteit – Een pagina die goed scoort in Google, blijft nog jarenlang bezoekers aantrekken. Een blog draagt hieraan bij en is daardoor een prima investering.

Bloggen kost tijd. Het bedenken van een contentstrategie, geschikt onderwerp en het daadwerkelijk schrijven van de post, vragen om wat tijd en concentratie. Het gaat om waardevolle content! Deze kennis wil je graag delen met de doelgroep en dat vraagt nou eenmaal wat kennis en tijd. Bang dat je te weinig tijd hebt hiervoor? Kies er dan voor om het schrijven van blogs uit te besteden. Er zijn genoeg bureaus die je kunnen helpen!

Hoe kun je een blog uitbesteden?

De kracht van bloggen is dat je het consequent doet. Dat hoeft niet iedere dag te zijn, maar als je wat wilt bereiken adviseren we zeker 1 keer per maand. Een veelgemaakte fout is namelijk dat iemand intern de taak om te bloggen op zich neemt. De kunst is dan om het vol te houden. Bloggen wordt al snel een nevenactiviteit en voor je het weet is de laatste blogpost 5 maanden oud. Tijd om aan de bel te trekken! Maar waar?

Tekstbureaus

Er zijn talloze tekstbureaus die je kunt inschakelen. Sommige zijn gespecialiseerd in een bepaalde branche, andere zijn algemeen in te zetten. De content die het oplevert, is vaak van goede kwaliteit, maar daar betaal je dus ook voor. De vraag die je jezelf moet stellen is dus of je het dat waard vindt. In plaats van een tekstbureau, kun je ook kiezen voor freelancers of schrijvers. Er zijn verschillende platforms die je kunt benaderen voor een freelance opdracht. Freelancers zijn vaak wat goedkoper dan een tekstbureau en je kunt er meer een band mee opbouwen. Tot slot kun je ook nog kiezen voor online diensten zoals textbroker. Deze tools zijn vaak goedkoper dan een tekstbureau en sneller dan een freelancer, maar de kwaliteit ligt vaak wel wat lager.

Het zelf schrijven van content

Het voordeel van zelf content schrijven is de kennis die je in huis hebt. Er is niemand die meer van een bepaald product of een bepaalde dienst weet, dan de persoon die het allemaal ontwikkelt. Daarbij kun je zelf een contentstrategie opzetten, bepaalde doelen stellen en daar naartoe werken. Een blog kun je snel delen via een mailing, social media maar ook door eigen medewerkers of influencers. Ook dit kost uiteraard geld. Het is dus eigenlijk afhankelijk van je budget en de investering die je wilt maken, wat voor jou het beste werkt.

WEBBER interactief ondersteunt ook verschillende bedrijven bij het maken van content. Dit kan gaan om social media posts, maar ook nieuwsbrieven, blogs of SEO gerelateerde pagina’s schrijven we voor onze klanten. Wil je graag meer weten? Neem dan contact met ons op!

Bel nu Mail nu

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *