Dynamiek

Vroeger waren de kanalen redelijk beperkt. Je kunt adverteren in een krant of tijdschrift. Televisie en radio kenden maar één format en daar hield het wel een heel end mee op. Met de komst van internet zijn de digitale advertising mogelijkheden enorm verbreed. Alleen al op het gebied van video advertising is er een scala aan mogelijkheden. Verschillende kanalen, sites en formaten maken de keuzes alleen maar lastiger. Deze dynamiek zorgt er echter ook voor dat een campagne veel specifieker getarget kan worden en dus recht op de juiste doelgroep kan worden afgevuurd. Speel hier dus op in!

Relevantie

Relevantie, relevantie, relevantie. Het sleutelwoord voor alles wat online gebeurt. Doordat de doelgroep zo goed te bereiken is, moet de boodschap uitermate relevant zijn. Man/vrouw/leeftijden/devices/interesses en ga zo maar door. Dat is heel wat anders dan adverteren in een krant. Houd hier in het concept van de campagne al rekening mee. Maar ook met zaken als teksten op een website. Enkel relevantie zorgt ervoor dat een tekst door Google hoger wordt gerankt. Google wordt steeds slimmer en ‘begrijpt’ steeds beter de inhoud van een website. Lukraak informatie erop zetten om een pagina te vullen, is dus zeker niet meer de manier om beter online te scoren.

Denk bij het opzetten van een campagne dus altijd vanuit een concept. Een dynamisch mediaplan dat daarop aansluit is belangrijk. Breng de doelgroep helder in kaart en zorg dat de boodschap daar naadloos op aansluit. Online is niet meer het restproduct van vroeger. Het is tegenwoordig DE manier om de doelgroep te bereiken. Online is het startpunt van de campagne. Offline de aanvulling!