gewoon bellen 040-2368010. we bijten, meestal, niet ;)

Sharing = caring. WEBBER interactief vindt het dan ook belangrijk om haar kennis te delen. Deels doen we dat natuurlijk met onze blog, waarin actuele onderwerpen voorbij komen. Maar sinds kort bevat onze website ook een heuse kennisbank. Hierin leggen we voornamelijk online marketing begrippen net wat gedetailleerder uit.

De begrippen staan op alfabet gesorteerd, zodat je makkelijk het begrip terug kunt vinden. Achter de ‘lees meer’ knop staat vervolgens meer informatie over het onderwerp. Toch nog wat onduidelijk? Stel je vraag dan via ons contactformulier!

Advertentie-extensies

Advertentie-extensies zijn advertentie-indelingen waarbij naast de advertentie aanvullende bedrijfsinformatie wordt weergegeven.

Lees meer

Advertentiegroepen AdWords

In Google Adwords kun je gebruik maken van verschillende advertentiegroepen om producten of diensten te promoten. Lees meer hier!

Lees meer

AdWords Campagnes

Met behulp van AdWords kunnen diverse soorten campagnes opgezet worden om producten en diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

Lees meer

AdWords Rapportage

AdWords Rapportages zijn rapportages waar je de prestatiegegevens van AdWords ziet. Met behulp van tabellen en diagrammen creëer je een rapport op maat.

Lees meer

Affiliate Marketing

Affiliate marketing is een bijzondere vorm van online marketing. Er wordt gewerkt met een affiliate partij welke tussen consument en verkoper staat.

Lees meer

Anchor teksten

Een anchor tekst geeft het stukje tekst aan dat klikbaar is in een tekst. Belangrijk om over na te denken welk woord daarvoor gekozen wordt.

Lees meer

Backlinks

Backlinks zijn verwijzingen van een externe webpagina naar jouw website, dit wordt ook wel externe linkbuilding genoemd.

Lees meer

Bloggen

Een blog is een plaats op je website of een platform waar je regelmatig interessante ontwikkelingen, bedrijfsaangelegenheden en of nieuws plaatst.

Lees meer

Budget

Het dagbudget voor een campagne kun je zelf instellen. Hoe werkt het instellen en opzetten van een campagne budget?

Lees meer

Click through rate (CTR)

CTR is een getal of percentage dat de verhouding tussen het aantal klikken op een advertentie en het aantal vertoningen daarvan aangeeft.

Lees meer

Content Audit

Een content audit is een inventarisatie en kwalitatieve check van alle content die op een website aanwezig is.

Lees meer

Content marketing

Dit is een vorm van marketing waarbij wordt gefocust op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante, consistente content.

Lees meer

Conversie

Conversie kan ook worden omschreven als het moment dat een bezoeker van een website overgaat tot een gerichte actie, zoals een aankoop.

Lees meer

Cost per Click (CPC)

CPC is een vorm van een afrekenmodel die kan worden gebruikt bij online adverteren in Google AdWords.

Lees meer

Cost per Mille (CPM)

CPM is ook een afrekenmodel voor online adverteren. Hierbij betaalt de adverteerder per duizend keer dat er een advertentie is vertoond.

Lees meer

Design Thinking

Design Thinking is een nieuwe denkwijze op het gebied van techniek, design en marketing. Het draait volledig om het gemak van de gebruiker.

Lees meer

Display Netwerk

Display netwerk  geeft bedrijven de mogelijkheid te adverteren op andere websites, video’s en apps.

Lees meer

Domain ranking (Domain Authority)

Domain ranking is een score van een website/domain in de zoekmachineresultaten.

Lees meer

E-mailmarketing

E-mailmarketing omvat alle vormen van marketing via e-mail. De meest bekende vorm daarvan is het versturen van nieuwsbrieven. Maar er zijn er meer!

Lees meer

Google AdWords

Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waar je jouw producten en diensten kunt tonen aan de doelgroep.

Lees meer

Google Analytics

Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je inzicht krijgt in bezoekersstatistieken en het bezoekersgedrag op jouw website.

Lees meer

Google Partners

Google Partners is een programma dat is opgezet door Google en is bedoeld voor bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in online marketing.

Lees meer

Google Search Console

Google Search Console is een tool waarmee je de aanwezigheid van de site in de zoekresultaten van Google kunt monitoren.

Lees meer

Google Tag Manager

Google Tag Manager is een online tool waarmee je zelf tags kunt maken en bewerken voor je website en mobiele apps doordat je HTML injecteert.

Lees meer

H1 en H2 koppen

Bij een website worden h1 en h2 koppen gebruikt, ook wel heading tags genoemd. Goed voor SEO en leesbaarheid.

Lees meer

Hyperlinks

Een hyperlink, ook wel simpelweg een link genoemd, is een verwijzing van de ene webpagina of website naar de andere.

Lees meer

Indexeren

Het duurt een even voordat de nieuwe website of webpagina is opgenomen in de zoekresultaten, doordat Google deze eerst nog moet indexeren.

Lees meer

Kwaliteitsscore

Kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s die online staan.

Lees meer

Landingspagina’s

Een landingspagina is een losse pagina op je website die specifiek is ingericht om bezoekers informatie te geven over hetgeen waar zij naar op zoek zijn.

Lees meer

Magento

Magento is een bekend systeem om een webshop te realiseren. Er zijn er talloze te vinden om te gebruiken, maar Magento is zeker een van de bekendste.

Lees meer

Meta description

De meta description is een stukje code dat wordt geplaatst in de header van een webpagina, in de broncode.

Lees meer

Organische zoekresultaten

De organische zoekresultaten worden ook wel natuurlijke zoekresultaten genoemd, de niet-gesponsorde zoekresultaten in zoekmachines.

Lees meer

PageRank

PageRank is een score tussen de 1 en 10 die Google aan alle individuele webpagina’s toewijst.

Lees meer

Remarketing

Remarketing is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers op je website of mobiele app opnieuw benadert met gerichte advertenties.

Lees meer

SEA (Zoekmachine Adverteren)

SEA is het betaald adverteren in een zoekmachine met behulp van Google AdWords.

Lees meer

SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

Search Engine Optimization bestaat uit activiteiten om middels relevante zoekwoorden een webpagina hoog te laten scoren in zoekmachines.

Lees meer

SEO teksten

SEO teksten dragen bij om de inhoud van jouw website te optimaliseren voor zoekmachines.

Lees meer

Sitelinks

Sitelinks zijn extra links of URL’s die worden getoond onder een advertentie in de zoekresultaten.

Lees meer

Sitemap (XML)

Een XML sitemap is een belangrijk hulpmiddel voor zoekmachine optimalisatie. Heeft jouw website een sitemap? Zo niet, zorg dat het snel in orde komt!

Lees meer

Social Advertising

Social Advertising is het online adverteren via social media platformen, zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.

Lees meer

Social Media

Wellicht overbodig om toe te lichten anno 2017, maar toch: social media. Alle online platformen die er voor zorgen dat online interactie bestaat.

Lees meer

Targeting

Targeten is het weergeven van advertenties aan de juiste doelgroep. AdWords biedt hiervoor verschillende manieren

Lees meer

Title tag

Een goede relevante title tag kan ervoor zorgen dat je pagina hoog scoort in een zoekmachine.

Lees meer

Vertoningen, View, Impressie

Een vertoning, view of een impressie is het aantal weergaven van een advertentie, te zien in oa Google Analytics.

Lees meer

WordPress

WordPress is een CMS (Content Management Systeem) waarmee een website gemaakt en onderhouden kan worden.

Lees meer

Zoektermen

Zoektermen zijn woorden die gebruikers van een zoekmachine, intypen in de zoekbalk en waar bedrijven al dan niet op adverteren.

Lees meer

Zoektypen

Bij Google AdWords worden zoekwoorden onderverdeeld in diverse zoektypen, we lichten toe welke.

Lees meer

Zoekwoorden, Keywords

Zoekwoorden zijn woorden of woordcombinaties die gebruikers van Google intypen om relevante informatie te zoeken.

Lees meer

Zoekwoordplanner

Zoekwoordplanner is een gratis tool van Google AdWords waarin campagnes in het zoeknetwerk kunnen worden opgezet.

Lees meer