Remarketing is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers op je website of mobiele app opnieuw benadert met gerichte advertenties.

Remarketing  is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers op je website of mobiele app opnieuw benadert met gerichte beeld-, tekst- of videoadvertenties. Als bezoekers bijvoorbeeld de website verlaten zonder iets te kopen, kun je hen met het gebruik van remarketing opnieuw bereiken door middel van het tonen van gerichte advertenties op verschillende apparaten.

Manieren om remarketing te gebruiken met Google AdWords

  • Standaardremarketing – Laat advertenties zien aan eerdere bezoekers terwijl ze websites in het Display Netwerk bekijken en apps in het Display Netwerk gebruiken.
  • Dynamische remarketing – Hierbij kun je dynamische advertenties laten zien met producten of services die bezoekers op jouw websites hebben bekeken.
  • Remarketing voor mobiele apps – Deze vorm van remarketing laat advertenties zien aan mensen die je mobiele app of mobiele website eerder hebben gebruikt op het moment dat ze andere mobiele apps gebruiken of andere mobiele websites aan het bekijken zijn.
  • Remarketinglijsten voor zoekadvertenties – Hierbij kun je advertenties laten zien aan jouw eerdere bezoekers als ze na het verlaten van de website, aanvullende zoekopdrachten uitvoeren op Google voor de producten die ze nodig hebben.
  • Videoremarketing – Laat advertenties zien aan mensen die video’s of YouTube-kanaal hebben bekeken terwijl ze YouTube gebruiken en video’s websites en apps in het Display Netwerk bekijken.
Terug naar overzicht