Google Tag Manager is een online tool waarmee je tags kunt maken en bewerken voor je website en mobiele apps doordat je HTML injecteert.

Google Tag Manager is een online tool van Google waarmee je zelf eenvoudig tags kunt maken en bewerken voor je website en mobiele apps doordat je HTML injecteert. Je plaatst hierbij eenmalig de Google Tag Manager code op elke pagina van je website. Daarna kun je via jouw Google Tag Manager dashboard zelf code toevoegen aan je website. De voordelen van Google Tag Manager zijn:

  1. Snelheid – Je plaatst slechts één stukje code op de website waardoor je website meteen een stuk sneller wordt.
  2. Betrouwbaarheid – Google Tag Manager laat je alle ingevoerde code eerst testen voordat deze live gaat. Daarmee voorkom je slecht geprogrammeerde of geplaatste code.
  3. Overzichtelijkheid – Je blijft overzicht houden op de verschillende pagina’s, waardoor de juiste codes worden toegepast.
  4. Gratis – Google Tag Manager is net als Google Analytics kosteloos.

Wanneer je Google Analytics toevoegt aan Google Tag Manager ben je in staat om informatie van Google Analytics te gebruiken om AdWords, Facebook, Twitter of LinkedIn advertenties te personaliseren op basis van het gedrag van je bezoekers. De advertenties kun je afstemmen op bezochte pagina’s, op welke knop iemand heeft geklikt, de tijdsduur dat iemand op de website is geweest, het aantal bekeken pagina’s etc.

Terug naar overzicht