AdWords Rapportages zijn rapportages waar je de prestatiegegevens van AdWords kunt bekijken en analyseren. Met behulp van tabellen, diagrammen en kant-en-klare rapporten kun je trends in de gegevens visualiseren.

AdWords Rapportages zijn rapportages waar je de prestatiegegevens van AdWords kunt bekijken en analyseren. Met behulp van tabellen, diagrammen en kant-en-klare rapporten kun je trends in de gegevens visualiseren. Het is belangrijk om tijdens het analyseren van de data in Adwords, te letten op het gebruik van recente gegevens. De tool van Google Adwords toont verschillende opties om de rapporten weer te geven. 

 

 

 

 

 

Indien er gekozen is voor een rapportage mogelijkheid (dus een tabel, lijndiagram, staafdiagram of cirkeldiagram), kan een rapport compleet worden gepersonaliseerd. Er zijn verschillende onderdelen die toegevoegd kunnen worden, geheel naar eigen inzicht.

  • Detailniveau – Hiermee wordt aangeven op welk niveau de rapportage plaatsvindt. Opties die voorbij komen zijn campagneniveau, advertentiegroepen, advertenties, zoekwoordniveau, campagnelabels, advertentiegroep labels, URL’s, afstand van locatie-extensie enzovoorts.
  • Prestaties – Nadat er gekozen is voor een niveau, zijn er verschillende prestaties toe te voegen. Hiermee wordt aangegeven hoe een campagne gepresteerd heeft. Onderdelen daarvoor zijn: aantal klikken, vertoningen, kosten, CTR, gemiddelde positie, CPC, CPM, ongeldige klikken, telefoonnummervertoningen, PTR, belkosten, interacties, opdrachten en zo nog meer!
  • Targetting – Bij de targetting kan aangegeven worden op wat voor doelgroep geadverteerd is. Dus het netwerk, apparaat, zoektermen, zoekwoorden, plaatsing, onderwerp, doelgroep, geslacht, leeftijd of ouderlijke status.
  • Kenmerken – Kenmerken laten in een rapport zien wat het budget is, maar ook campagnetype, subtype, labels, statussen, CPC’s, URL’s, zoekwoordstatussen en meer.
  • Oproepdetails – Wat is de starttijd, eindtijd, duur, status, netnummer of oproeptype van een telefoongesprek
  • Conversies – Slechts een enkel kenmerk dat meegenomen kan worden: type gratis klik.
  • Plaats – Geef aan om welk land/gebied, regio, grootstedelijk gebied, plaats, specifieke locatie of type het gaat.
  • Tijd – Om welke tijd gaat het? Kies uit jaar, kwartaal, maand, week, dag, dag van de week of uur van de dag.
  • Concurrentiestatistieken – Hierbij kan de concurrentie omtrent zoekwoorden worden meegenomen.
  • Google Analytics – Indien gekoppeld aan Google Analytics, kan het bouncepercentage, pagina’s/sessies, gemiddelde sessieduur of het percentage nieuwe sessies mee worden genomen.
  • Gecombineerde statistieken voor advertenties en organische vermeldingen.