Doordat we overladen worden door aanbod van content op de websites die we bezoeken verliezen we een beetje de focus van wat belangrijk is. Micro-animaties bieden een uitkomst.

Doordat we overladen worden door aanbod van content op de websites die we bezoeken verliezen we een beetje de focus van wat belangrijk is. Het accentueren van wat belangrijk is of waar je de gebruiker in ieder geval naartoe wil leiden kan gedaan worden met hele subtiele, kleine animatie(tje)s. Deze lichte beweging van (foto)grafische elementen op je site sturen de aandacht naar daar waar je die wil hebben. Denk aan direct startende animaties (zoals op onze eigen site de cases nummers, verspringende titels en de animaties onder “Zo doen wij dat”) of beweging die getriggerd wordt door een actie, bijvoorbeeld en roll-over. (Ook daarvoor kun je op de homepage eens wat verder naar beneden scrollen de muis over de diverse elementen bewegen.)

Micro-animaties worden steeds meer ingezet en worden steeds belangrijker om de aandacht van de bezoeker van je site naar de juiste plek(ken) te dirigeren.

Yoshi Tuk van Emerce schreef er een interessant artikel over:
https://www.emerce.nl/achtergrond/microanimaties-betere-gebruikerservaring

Instagram account gifux geeft een heel fraai overzicht vol vette voorbeelden. https://www.instagram.com/gifux/

Terug naar overzicht