Dit is een vorm van marketing waarbij wordt gefocust op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante, consistente content.

Dit is een vorm van marketing waarbij wordt gefocust op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante, consistente content die aansluit op de vooraf geïdentificeerde behoefte om een doelgroep aan te trekken en te behouden. Het uiteindelijke doel is om van een prospect een klant te maken en van een klant een ambassadeur. Met content wordt de vorm en inhoud van een boodschap bedoeld. Er zijn twee vormen van content namelijk, informatieve content en entertainende content. Content marketing:

  1. Stimuleert het dialoog met stakeholders
  2. Faciliteert verspreiding van je content
  3. Trekt bezoekers naar je website

Content marketing, wordt ook wel inbound marketing genoemd. Echter is er wel een verschil. Bij inbound marketing is het doel om online gevonden te worden via zoekmachines, websites en Social Media. Dit wordt gedaan door waardevolle content te creëren en publiceren en tevens door de interactie aan te gaan via communities met prospects en klanten. Bij content marketing kunnen ook offline media, persoonlijke communicatie, evenementen worden ingezet. Daarnaast vindt er content promotie plaats via bijvoorbeeld Google AdWords, ook wel outbound marketing genoemd.  

Terug naar overzicht