Conversie kan ook worden omschreven als het moment dat een bezoeker van een website overgaat tot een gerichte actie, zoals een aankoop.

Conversie kan ook worden omschreven als het moment dat een bezoeker van een website overgaat tot een gerichte actie namelijk een aankoop, een informatieaanvraag, een download of bijvoorbeeld een inschrijving. Het conversiecijfer kan in een percentage van het aantal bezoekers of ontvangers worden uitgedrukt. Wanneer je bijvoorbeeld een conversiepercentage van 1% hebt en 100 bezoekers, betekent dit dat 1 op de 100 bezoekers de van te voren vastgestelde actie heeft uitgevoerd.

Conversie optimaliseren

Je kunt conversie op verschillende manieren optimaliseren, namelijk bijvoorbeeld door een Social Proof. Hierbij voeg je reviews en testimonials toe om vertrouwen te creëren bij bezoekers, waardoor zij eerder geneigd zullen zijn om een actie te ondernemen. Daarnaast kun je A/B testen uitvoeren, waarbij je verschillende versies van een pagina tegen elkaar test. Uiteindelijk kom je met een A/B test erachter welke versie de beste conversie oplevert. Wanneer je keurmerken/certificaten toevoegt, laat je als leverancier zien dat je betrouwbaar bent en dat gegevens veilig worden gebruikt. Je kunt ook USP’s benadrukken. Laat de bezoeker zien wat je bedrijf zo uniek maakt en welke voordelen men heeft. De conversie kan goed worden gemeten door Google Analytics, waarbij je doelen kan definiëren.

Terug naar overzicht