Bloggen? Het lijkt net afvallen
Heb je je vrouw, je man of jezelf wel eens horen zeggen: “Ik begin maandag met afvallen.” Natuurlijk iedereen roept het. Meestal houden we het een week vol en stoppen we er weer mee. In het vervolg eten we ´s avonds, als de kinderen in bed liggen, weer een zak chips leeg. Net zoals alle bedrijven ineens roepen: “We moeten gaan bloggen..” Maar waarom zou ik voor mijn bedrijf moeten bloggen?
Waarom online?
Potentiële klanten zullen jouw bedrijf gaan vinden door middel van je blog. Naarmate je vaker gaat bloggen, zal je merken dat je een band krijgt met je (potentiële) klanten. Onbekende mensen zullen jou ineens gaan benaderen. Hoe meer kilo’s je kwijt raakt, des te meer opmerkingen je krijgt van (onbekende) mensen om je heen. Dit maakt jouw bedrijf onderdeel van een groter geheel. Met elk blog dat je schrijft, leren je lezers jou en jouw bedrijf beter kennen.
Kennis delen
Bloggen is net als afvallen een kwestie van doen en doorzetten. Je moet je kennis delen. In het begin zal dit onwennig voelen. Je wilt natuurlijk niet te veel kennis blootgeven. Zoek daarom eerst goed uit wat je wel en niet wilt delen. Laat zien wat je in huis hebt. Klanten vinden het prettig om te weten wat ze van je bedrijf kunnen verwachten. Als jij gaat afvallen wil je toch ook weten waar je aan toe bent?
Geef niet op
Natuurlijk wist jij van te voren al, dat het je vrouw, je man of jezelf niet ging lukken om af te vallen. Toch denken we allemaal dat we kunnen afvallen zonder te veranderen. We blijven het uitstellen en op de bank chips eten. Maar als je na één week nog niet afgevallen bent, moet je vol blijven houden. Als het eerste blog niet aanslaat, probeer het over een paar weken nog een keer. De aanhouder wint.
Zolang jij je kennis in combinatie met je passie schrijft, zullen lezers het gegarandeerd met plezier lezen. De lezers zien jou als een voorbeeld en zullen daardoor sneller contact met jou bedrijf opnemen.
WEBBER interactief heeft patent op samen. De stabiele factor in deze wervelende wereld is de interactie tussen mensen. Als je in contact wilt komen met je (potentiële) klanten, zal je interactie moeten creëren.
Wat vind jij van bloggen? Laat hieronder een reactie achter.
Reageren?
Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.