Er is weer wat nieuws: VERO
Vero, weer een nieuwe social media app. Maar betekent dit dat we nu nog een kanaal moeten gaan bijhouden? En wat is het eigenlijk precies? We gingen op onderzoek uit en schreven er een artikel over!
Vero, weer een nieuwe social media app. Het bestaat al wat langer maar sinds kort is het ineens populair geworden. Bij WEBBER werden we nieuwsgierig en zijn we op onderzoek uitgegaan. Het lijkt eigenlijk het meest op een vernieuwde variant van ‘Instagram’. Maar wat is het dan precies? En wat kun je er zakelijk mee? We delen onze bevindingen met jullie.
Wat is het concept van Vero?
‘Vero’ is eigenlijk Italiaans voor ‘Echt’. De app zegt dan ook de privacy van de gebruikers volledig te waarborgen en controle te geven over de content. Het concept van het merk is eigenlijk dat gebruikers zich online hetzelfde gaan gedragen als offline. De connectie die men online maakt met social media, zorgt ook voor een gevoel van eenzaamheid in het dagelijkse leven. Vero vindt de connecties als “vrienden” op bijvoorbeeld Facebook, niet ‘echt’ genoeg. Ze hebben daarom een nieuwe onderverdeling gemaakt: Vrienden, volgers en kennissen. Je kunt dus bepaalde informatie wel met ‘Vrienden’ delen en niet met ‘Kennissen’. Wie je waar indeelt, bepaal je zelf als gebruiker! En geen zorgen, de betreffende persoon weet niet in welk hokje hij/zij is ingedeeld.
Wat voor soort content post je op Vero?
Er zijn diverse mogelijkheden op Vero om content te delen. Foto’s & video’s, uiteraard voorzien van een filter. Maar ook tips, zoals muziek, boeken, films of locaties. Alle foto’s en aanbevelingen worden bewaard in je eigen collectie. Bij je collectie kunnen dus ook #hashtags, @mentions en linkjes toegevoegd worden.
What’s in it for me?
Uiteraard is de Vero app privĂ© te gebruiken, maar gekeken naar de relevantie voor WEBBER interactief.. is het ook interessant voor bedrijven? Vero heeft geen lastige algoritmes over de vertoning van content, maar post ‘gewoon’ in chronologische volgorde. Daarnaast is Vero volledig advertentievrij! Er is een model opgesteld voor abonnementen, waar ze in principe voldoende inkomsten uit kunnen halen. Als bedrijf zijnde kun je dus niet adverteren, maar wel posten op Vero. Ga als merk dus op zoek naar een organische manier om unieke content te delen met de doelgroep.
Dus, overstappen naar Vero? Wij weten het zo net nog niet. Bij WEBBER interactief gaan we eerst eens kijken of de populariteit aan blijft houden en wat het voor onze klanten kan betekenen.
Reageren?
Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.