Binnenkort Magento-module voor bol.com

Heb jij een webwinkel? Goed nieuws! Binnenkort kun je automatisch je producten aanbieden op de razend populaire website bol.com. Om dit te kunnen realiseren heeft bol.com een Magento-module laten ontwikkelen.

Reach Digital in Roelofarendsveen heeft de ontwikkeling van deze koppeling in handen. Dit technische hulpmiddel zal beschikbaar zijn zodra versie 3 van de Retailer API, die bol.com gebruikt, bruikbaar is.

Zoals misschien wel bekend is Magento een van de grootste op het gebied van e-commercesoftware. Vele webwinkels maken er gebruik van. Afgelopen jaar is versie 2 van dit programma op de markt gebracht en veel webshops zijn momenteel bezig dit door te voeren.

Met de nieuwe koppeling, die momenteel in de maak is, is het straks eenvoudig om je producten aan te bieden op bol.com. Als eigenaar van een webwinkel kun je zo op eenvoudige wijze de prijs, informatie over de voorraad en de verwachte levertijd overbrengen naar je klanten. Als er vervolgens een bestelling gedaan is kunnen verzendlabels, retouren en annulering, na betaling, makkelijk via de webshop beheeromgeving worden verwerkt.

Zoals je misschien wel ooit gezien hebt maken momenteel al heel veel webshops gebruik van de formuleĀ  bol.com. Van de in totaal 26.000 ondernemers die hun producten aanbieden op bol.com gebruikt een groot deel al Magento. Om dit eenvoudig aan bol.com te koppelen lieten veel webshopeigenaren een persoonlijke koppeling maken. Doordat bol.com nu een eigen module uitgeeft zullen zij automatisch de leiding in handen nemen. Dit betekent dat meer webshops deze koppeling kunnen gaan gebruiken, deze is per slot van rekening gratis. Daarnaast heeft bol.com op die manier ook meer duidelijkheid over de stabiliteit van de markt op een bepaald moment en de feedback die daaruit terugkomt.

Op dit moment wordt de Magento module voor bol.com ontwikkelt door het bol.com API ontwikkelingsteam. Wanneer deze koppeling klaar is zal deze beschikbaar zijn als te downloaden software op bol.com en via de Magento Marketplace.

Je vraagt je misschien af, waarom doet bol.com al die moeite? Dit heeft alles te maken met hun nieuwe strategie. Bol.com wil zichzelf namelijk veranderen van webshop naar platform. Door deze investering verwacht bol.com zichzelf snel een platform te kunnen noemen!

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *