De meest gemaakte SEO fouten

SEO is belangrijk voor de vindbaarheid van een website. De meesten weten wel ongeveer hoe of wat er dan moet gebeuren, maar een goede SEO website heeft meer voeten in de aarde. Benieuwd hoe je dit voor jouw website goed kunt aanpakken, zonder fouten te maken? Lees hier waar het fout kan gaan!

Yes, je nieuwe website is live. Nu komt de volgende stap, namelijk het online vindbaar worden. Google let op veel verschillende aspecten en je kan gestraft worden als je sommige dingen niet op de juiste manier doet. Om jullie voor simpele fouten te behoeden, zetten we de meest voorkomende misstappen op een rijtje.

1 – Tijdzone

Een nieuwe WordPress website? Zorg dat de juiste tijdzone is ingesteld. Dit kun je aanpassen bij instellingen en zo zorg je dus dat berichten op de juiste tijdstippen van jouw tijdzone worden gepubliceerd. Het is zonde als door zo’n simpele aanpassing je blogberichten niet op het goede moment worden gepost.

2 –  Doelen in Google

Doelen instellen in Google, iets wat veel mensen vergeten. Het is belangrijk om doelen in te stellen, zodat je kunt zien hoeveel mensen bijvoorbeeld een contact formulier hebben ingevuld. Of om te zien hoe vaak er een bestelling is gedaan.

3 – Content delen

Zorg dat er Social Media buttons zijn toegevoegd aan bijvoorbeeld blogberichten, zodat bezoekers het makkelijk kunnen delen. Hierdoor klikken meer en meer mensen op jouw content en bezoeken dus je website.

4 – XML Sitemap

Een simpele handeling maar wel van groot belang. Een sitemap is niets meer dan een versimpelde menustructuur van de website. Deze laat alle pagina’s zien, en maakt het voor Google eenvoudiger om jouw website te “lezen”. Hierdoor verbetert de vindbaarheid! Een sitemap is simpel te creëren via een plugin van WordPress.

5 – Permalinks

Content ‘moet’ gebruiksvriendelijk zijn anders wordt deze 1: niet gelezen en 2: vindt Google het minder interessant om te tonen. Daarom helpt het dus om permalinks te gebruiken voor de pagina, zodat deze logisch in de URL-structuur past en de lezer hem makkelijk herkent/leest.

6 – Van de Footer naar de Homepage

Dit is een makkelijke. Veel mensen vergeten het, maar de Footer is de ideale plaats om een interne link te plaatsen. Zeker voor de homepage. In een Footer staat namelijk 9 van de 10 keer de naam van de organisatie. Zet er een link achter en je hebt er een interne link bij.

7 – Regelmatig posten

Content maken is enorm belangrijk, maar een tijdrovend proces en daardoor snel een ondergeschoven kindje. Zorg dat je regelmatig content blijft posten, om leven in een website te behouden.

8 – Updaten van content

Misschien wel net zo belangrijk als het maken van content, is het updaten van content. Door content regelmatig te updaten, behoud je de bezoekers. Staat er namelijk oude informatie op de site, die niet meer kloppend is, dan zijn bezoekers zo weer weg. Bijvoorbeeld wanneer je informatie zoekt over trends voor 2017 in de online marketing en je krijgt trends uit 2015! Dan zoek je verder.

9 – Broken links checken

Het kan altijd gebeuren dat er ergens in de website een kapotte link zit. Hier krijg je geen meldingen van, dus het is belangrijk om dit regelmatig te checken via een broken link checker. Een te installeren plug-in van WordPress, waardoor je een e-mail krijgt als dit gebeurt!

Meer weten over SEO? Neem contact met ons op!

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *