gewoon bellen 040-2368010. we bijten, meestal, niet ;)

Stijgen in Google met je webshop!

Een webshop die hoog verschijnt in de resultaten van Google is belangrijk! Om dit in 2018 te realiseren, zijn er een aantal tips die je kunt toepassen. Benieuwd? Lees het hier!

Je webshop laten stijgen in Google, wie wil dat nou niet? Om onderscheidend te zijn ten opzichte van de concurrentie, is het belangrijk dat je webshop goed is ingericht. Enkel veel klikken in Google is niet voldoende. Het moeten ook bezoekers zijn met een bepaalde koopintentie. Om je daarbij te helpen, geven we een aantal simpele tips.

1 – Google met snippet-optimalisatie voor meer doorklikken

De snippet is het zoekresultaat van je webshop die getoond wordt in Google. De snippet moet dus informatie voor Google bevatten zoals belangrijke zoektermen. De tekst moet ook een beetje leuk zijn om te lezen, want het moet de lezer triggeren om op de link te klikken. Ook wel de meta description en meta title genoemd! En, blijf deze ook bijwerken. Trends veranderen snel en daardoor is het goed de snippet ook regelmatig bij te werken op basis van belangrijke zoekwoorden.

2. Categorieën optimaliseren voor zoektermen

Het klinkt wellicht logisch, maar het wordt vaak nog niet gedaan. Het helpt namelijk om de product categorieën aan te passen naar belangrijke zoektermen. Natuurlijk moet het relevant blijven voor de producten die er bij horen. Benoem bijvoorbeeld een categorie over winterjassen niet ‘Winterjassen’ maar ‘Winterjassen kopen’. Als daar meer zoekvolume op zit, is de kans groter dat je een relevante zoeker aanspreekt en dat de webshops verschijnt in de Google resultaten. Naast de titels, is het ook goed om het zoekwoord een aantal keer in de teksten te verwerken. Zoals alt tags, koppen en body tekst.

3. Verschillende soorten backlinks

Linkbuilding is al jaren van belang voor SEO. Een backlink naar een homepage, heeft vaak de meeste SEO-waarde. Maar zorg ook voor een aantal backlinks naar dieper liggende pagina’s. Daarbij is de informatie op een diep liggende pagina soms relevanter voor de link! Maak een gezonde combinatie van deze links voor het beste resultaat.

4. Een goede homepage-tekst

Een goede homepage-tekst moet de bezoeker natuurlijk meteen inpakken. Maar, het is ook belangrijk dat de verschillende categorieën en producten worden genoemd. Naast dat de hoofdonderwerpen al worden beschreven, kun je ook gelijk interne links invoegen. Deze links zijn dan omringt door relevante content en hebben een extra link vanaf de homepage!

5. Gebruik de footer nuttig!

De footer wordt vaak door bedrijven een beetje weggestopt, maar juist daardoor is het een goede plaats om verschillende SEO uitingen toe te voegen. Het is bijvoorbeeld een goede plaats voor interne links. Zonder dat het het gebruiksgemak van de bezoeker belemmerd, kun je alle categorieën nogmaals benoemen. En linkjes toevoegen!

6. Bloggen

Een blog is wellicht niet het eerste waar je aan denkt bij een webshop, juist omdat je wil focussen op de verkoop van producten. Maar het is de ideale manier om relevante onderwerpen onder de aandacht te brengen bij bezoekers. Een webshop met verschillende tuinartikelen? In de blog kun je dan toelichten hoe deze gebruikt moeten worden, tips voor tuinieren, bloemen of planten. Genoeg mogelijkheden!

SEO is belangrijk, dat blijft ook in 2018 zo! We adviseren en helpen je graag om ook jouw webshop te laten stijgen in Google.

Reageren?

Wij vinden het leuk om te weten wat anderen van onze berichten vinden dus wees niet bang om te reageren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.