WEBBER Interactief uit Eindhoven is een ervaren SEO (Search Engine Optimization) specialist en helpt graag de vindbaarheid van websites en/of webshops in zoekmachines te optimaliseren. Verhoog samen met ons het bezoekersaantal en behaal meer online resultaat. Start met een goede zichtbaarheid bij jouw doelgroep!
Wat is SEO?
SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization, ook wel Zoekmachine Optimalisatie. SEO bestaat uit een geheel van activiteiten om met behulp van relevante zoekwoorden een website of webpagina (proberen) hoger te laten scoren in de zoekresultaten van een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google. Er is nooit een 100% garantie dat het lukt om een website op de eerste plaats te krijgen.
Bij zoekmachine optimalisatie worden er drie belangrijke vragen gesteld, de eerste vraag is: Wat is de doelgroep? Het is uiteindelijk de bedoeling dat je zichtbaar bent bij de gewenste doelgroep. Belangrijk is dan ook om je doelgroep duidelijk te beschrijven en te koppelen aan kenmerken. Samen moeten we erachter komen welke zoekwoorden, ook wel keywords, door jouw doelgroep worden ingetypt in de zoekbalk van Google om informatie te verzamelen. Op deze zoekwoorden wil je uiteindelijk worden gevonden!
De tweede vraag die wordt gesteld is: Wat zijn de doelen? Wanneer je goed gevonden wordt in een zoekmachine, wordt je bezoekersfrequentie verhoogd. Je kunt op het zoekverkeer gaan inspelen om conversie te creëren. Conversie ontstaat wanneer een bezoeker van een website uiteindelijk overgaat tot een gerichte actie. Dit kan een informatieaanvraag zijn, een aankoop, inschrijving of het downloaden van een bestand.
De laatste vraag is: Kunnen deze doelen worden bereikt? Bespreek samen met WEBBER interactief de doelen en ambities en stel deze indien nodig bij. We geven een realistische kijk op jouw plannen.
Organische zoekresultaten
Met behulp van zoekmachine optimalisatie is het de bedoeling dat de website en/of webshop hoog gaat scoren in de natuurlijke, oftewel de organische zoekresultaten van een zoekmachine. Tot de organische zoekresultaten behoren de niet-gesponsorde zoekresultaten. Dit zijn alle zoekresultaten exclusief de betaalde zoekresultaten. De betaalde zoekresultaten worden in de vorm van AdWords advertenties op een andere wijze gepresenteerd en bevinden zich direct boven en onder de natuurlijke resultaten.
Wij van WEBBER interactief geven je graag SEO advies om de vindbaarheid van jouw website/webshop te verbeteren. Vraag vrijblijvend een gesprek aan en kijk samen met ons naar de mogelijkheden!
Bel nu Mail nu