Op zoek naar een specialist die ervoor zorgt dat jouw website/webshop beter vindbaar is in de zoekresultaten van Google? WEBBER Interactief is een ervaren specialist op het gebied van SEO en gaat graag als partner voor je aan de slag. Samen halen we het beste uit zoekmachine optimalisatie, zodat je beter zichtbaar bent bij de doelgroep!

Wat is Search Engine Optimization?

SEO staat voor Search Engine Optimization (Zoekmachine Optimalisatie) en bestaat uit een proces waarbij je door middel van het verbeteren en aanpassen van een (mobiele) website en/of webshop middels techniek, content en autoriteit de resultaten in een zoekmachine gaat optimaliseren. Middels het verwerken van relevante zoekwoorden in bijvoorbeeld de content op de website of webpagina is het doel om uiteindelijk hoger te gaan scoren in organische, oftewel natuurlijke zoekresultaten zodat de bezoekersfrequentie wordt verbeterd en er conversie kan worden behaald. Er wordt conversie gecreëerd wanneer bezoekers van een website/webshop daadwerkelijk overgaan tot een gerichte actie in de vorm van bijvoorbeeld een informatieaanvraag, aankoop, inschrijving en het downloaden van een bestand.

Wanneer is de content SEO proof?

Een goede SEO tekst bestaat onder andere uit drie à vier relevante zoekwoorden in de structuur van de tekst. Daarnaast moeten de teksten de juiste opbouw, koppen en zoektermen bevatten. De titel van een SEO tekst, ook wel title tag genoemd, bestaat uit maximaal 77 karakters. Een goede title tag bevat het belangrijkste zoekwoord en vat in het kort samen waar de gehele pagina over gaat. De tussenkoppen zijn voor een zoekmachine nog belangrijker dan een reguliere tekst. De koppen worden verwerkt in H1 t/m H6. Zoekwoorden dienen hier tevens in te worden verwerkt. Interne links waarin je verwijst van de ene website/webpagina naar de ander kunnen worden toegevoegd. Het is belangrijk dat een SEO tekst uit minimaal 350 woorden bestaat. WEBBER interactief biedt als Google Partner kwalitatieve goede SEO teksten aan voor een optimaal resultaat.

SEO vs. SEA

Bij SEO gaat het om het zo hoog mogelijk proberen te scoren in de natuurlijke zoekresultaten van een zoekmachine. Dit zijn de niet-gesponsorde (onbetaalde) zoekresultaten. Bij SEA gaat het om de betaalde advertenties binnen een zoekmachine. Deze advertenties worden gecreëerd met Google AdWords. Er kan worden bepaald bij welke zoekopdrachten een specifieke advertentie in beeld komt. SEA wordt op een andere wijze gepresenteerd in de zoekresultaten van Google en bevindt zich boven en onder de natuurlijke resultaten.

Ben jij enthousiast geworden en ontvang je graag meer informatie over de mogelijkheden van WEBBER om een SEO of misschien wel een SEA partner te worden? Aarzel niet en vraag vrijblijvend een gesprek aan!