Wil je graag meer uit je website halen en meer in beeld komen bij de doelgroep? WEBBER interactief uit Eindhoven is naast een webdesign bureau ook een ervaren website optimalisatie deskundige. Wij helpen je graag om de vindbaarheid van de website/webshop te vergroten en uiteindelijk conversie te creëren. Website optimalisatie start met een goede zichtbaarheid bij de doelgroep!

Hoe wordt de vindbaarheid van een website/webshop vergroot?

Zoekmachine Optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, wordt gebruikt om websites en webshops hoger te laten ranken binnen de organische resultaten van een zoekmachine zoals Google. Tot de organische zoekresultaten behoren de niet-gesponsorde zoekresultaten. Dit zijn alle zoekresultaten exclusief de betaalde zoekresultaten. Het optimaliseren van onder andere de content, linkbuilding en de websitetechniek draagt allemaal bij aan een verhoogde vindbaarheid. Het is belangrijk om relevante zoekwoorden toe te passen in de structuur en pagina’s op een website. Dit zijn woorden die gebruikers van Google intypen voor het vinden van informatie waar zij naar op zoek zijn. Hoe relevanter de webpagina, hoe hoger de kwaliteitsscore die Google toekent aan de website. Dit met als gevolg dat de positie van de website wanneer er wordt gezocht op belangrijke zoekthema’s zal gaan stijgen en resulteert in meer website-/webshopbezoekers.

Wanneer creëer ik conversie?

Het uiteindelijke doel van website optimalisatie is het creëren van online resultaat. Online resultaat, oftewel conversie ontstaat op het moment dat een bezoeker van een website/webshop overgaat tot een gerichte actie. Dit kan een aankoop zijn, maar ook een informatieaanvraag, een inschrijving of het downloaden van een bestand. Het conversiecijfer kan in een percentage van het aantal bezoekers of ontvangers worden uitgedrukt. Een conversiepercentage van 1% en een bezoekersaantal van 100 betekent bijvoorbeeld dat 1 op de 100 bezoekers daadwerkelijk een vooraf vastgestelde actie heeft uitgevoerd.

Wat is dan SEA?

In tegenstelling tot het ranken van de website/webshop in onbetaalde zoekresultaten bij SEO, gaat het bij SEA om het betaald adverteren in een zoekmachine. Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waar je producten en diensten kunt tonen aan de doelgroep. Je kunt de advertentie op allerlei manieren vormgeven. Ook bij deze vorm van adverteren wordt er gebruik gemaakt van zoekwoorden. Zodra een gebruiker van Google een zoekwoord intypt waar jij op adverteert, wordt de advertentie getoond. Een SEA advertentie vind je meestal boven of onder de natuurlijke zoekresultaten en je herkent ze aan een Adv. label.

Wij van WEBBER worden graag jouw samenwerkingspartner op het gebied van SEO en SEA. Wil je graag de mogelijkheden met ons bespreken voor een passend SEO en SEA advies? Aarzel niet en vraag vrijblijvend een gesprek aan!