WEBBER interactief in Eindhoven biedt graag een helpende hand om de organische vindbaarheid van jouw (mobiele) website en/of webshop te vergroten. Het doel hiervan is dat jouw bedrijf, product, dienst of merk in beeld komt bij de gewenste doelgroep via Google!

Wat is Zoekmachine Optimalisatie?

Zoekmachine Optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO), is het verbeteren en aanpassen van een (mobiele) website en/of webshop middels interne en externe factoren in de vorm van techniek, content en autoriteit. Dit om de bezoekersfrequentie naar de (mobiele) websites en webshops op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen. We adviseren ook voor regionale zoekmachine optimalisatie, in bijvoorbeeld regio Eindhoven.

Tijdens zoekmachine optimalisatie staan drie vragen centraal, namelijk wat is de doelgroep, wat zijn jouw doelen en kan jouw website en/of webshop deze doelen daadwerkelijk bereiken. Het is belangrijk om te weten welke zoekwoorden jouw doelgroep intypt in een zoekmachine als ze op zoek zijn naar iets wat jij te bieden hebt. Wanneer de juiste zoekwoorden worden gebruikt die zich in het interessegebied van de doelgroep bevinden, kan ingehaakt worden op het zoekverkeer en uiteindelijk de conversie worden vergroot. 

Wat zijn zoekwoorden nu eigenlijk?

Dit zijn woorden (short tail) of woordcombinaties (long tail) die gebruikers van Google intypen voor het vinden van de juiste informatie. Short tail zoekwoorden zijn vaak algemeen en bevatten meer zoekvolume dan long tail zoekwoorden. Long tail zoekwoorden zijn specifieker en bestaan uit meerdere woorden. Hierbij is het zoekvolume een stuk kleiner. Aan ons de uitdaging om een goede, natuurlijke mix van short tail en long tail  zoekwoorden te creëren.

SEO teksten

Relevante zoekwoorden (drie à vier) moeten terugkomen in de structuur en pagina’s van jouw website en/of webshop. Hiervoor zijn goede SEO teksten nodig, waar jouw (potentiële) klanten iets aan hebben. De teksten moeten de juiste opbouw, koppen en zoektermen bevatten. Een goede SEO tekst bevat onder andere een titel met maximaal 77 karakters. Een tussenkop is voor een zoekmachine nog belangrijker dan reguliere tekst. De koppen moeten worden verwerkt in H1 tot en met H6. Zoekwoorden kunnen hierin worden verwerkt. Daarnaast kunnen interne links, waarin je verwijst naar gerelateerde artikelen, worden toegevoegd. De gehele SEO tekst moet minimaal uit 350 woorden bestaan. Goede SEO teksten en een gestructureerde website geven online resultaat. WEBBER Interactief biedt hoge kwaliteit SEO teksten aan voor een optimaal resultaat.

Google AdWords

Wil je naast SEO ook een Google AdWords Campagne? Dat kan bij WEBBER interactief! WEBBER interactief biedt graag als Google Partner een helpende hand bij het opzetten, beheren en optimaliseren van Google AdWords Campagnes gericht op de juiste doelgroep en doelstellingen. Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waar je je producten en diensten kunt tonen aan de doelgroep. Bij Google AdWords wordt gebruik gemaakt van zoekwoorden. Zodra een gebruiker op Google een zoekwoord intypt waar jij op adverteert, wordt jouw advertentie getoond.

Heb jij interesse in SEO of SEA advies van WEBBER? Aarzel niet en vraag vrijblijvend een gesprek aan om samen met ons te kijken naar de mogelijkheden!