Sharing = caring. WEBBER interactief vindt het dan ook belangrijk om haar kennis te delen. Deels doen we dat natuurlijk met onze blog, waarin actuele onderwerpen voorbij komen. Maar sinds kort bevat onze website ook een heuse kennisbank. Hierin leggen we voornamelijk online marketing begrippen net wat gedetailleerder uit.
De begrippen staan op alfabet gesorteerd, zodat je makkelijk het begrip terug kunt vinden. Achter de ‘lees meer’ knop staat vervolgens meer informatie over het onderwerp. Toch nog wat onduidelijk? Stel je vraag dan via ons contactformulier!
301 Redirect plugin
Een 301 redirect plugin zorgt ervoor dat resultaten uit Google of links op andere websites doorlinken naar de juiste pagina’s. Dit wordt gebruikt in de situatie wanneer een verouderde website wordt vervangen door een nieuwe website en pagina’s van de oude website komen te vervallen. Bijvoorbeeld; de oude website heeft een pagina met de link: ‘www.oudesite.nl/over-bedrijfsnaam’, op de nieuwe website heet de over ons pagina ‘www.nieuwesite.nl/over-ons’ als er geen 301 redirects worden toegevoegd aan de nieuwe site en iemand klikt op de oude link dan worden zij naar een lege pagina gestuurd. Met een 301 redirect kunnen we in feite zeggen “De link van de oude pagina gaat naar deze nieuwe pagina”. Zo kun je alles vlekkeloos updaten naar een nieuwe website.
Advertentie-extensies
Advertentie-extensies zijn advertentie-indelingen waarbij naast de advertentie aanvullende bedrijfsinformatie wordt weergegeven.
Advertentiegroepen AdWords
In Google Adwords kun je gebruik maken van verschillende advertentiegroepen om producten of diensten te promoten. Lees meer hier!
AdWords Campagnes
Met behulp van AdWords kunnen diverse soorten campagnes opgezet worden om producten en diensten onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.
AdWords Rapportage
AdWords Rapportages zijn rapportages waar je de prestatiegegevens van AdWords ziet. Met behulp van tabellen en diagrammen creëer je een rapport op maat.
Affiliate Marketing
Affiliate marketing is een bijzondere vorm van online marketing. Er wordt gewerkt met een affiliate partij welke tussen consument en verkoper staat.
Afwijkende grid
Laten we eerst uitleggen wat een “grid” is. In de webdevelopment en webdesign wordt vaak gebruik gemaakt van een 12 kolommen “grid” systeem. Dit is om een leidraad te trekken tussen beide werelden van design en het bouwen van sites.
Anchor teksten
Een anchor tekst geeft het stukje tekst aan dat klikbaar is in een tekst. Belangrijk om over na te denken welk woord daarvoor gekozen wordt.
Backlinks
Backlinks zijn verwijzingen van een externe webpagina naar jouw website, dit wordt ook wel externe linkbuilding genoemd.
Beheerbare kleuren
Met beheerbare kleuren ben je in totale controle over de kleuren van je website, dit kunnen de kleuren van een tekst of de hele huisstijl zijn. Dus als je ooit veranderd van huisstijl kun je dit gewoon zelf doen! Wel zo makkelijk hè.
Bloggen
Een blog is een plaats op je website of een platform waar je regelmatig interessante ontwikkelingen, bedrijfsaangelegenheden en of nieuws plaatst.
Budget
Het dagbudget voor een campagne kun je zelf instellen. Hoe werkt het instellen en opzetten van een campagne budget?
Chatbot
We hebben hem, of haar, allemaal al wel eens ontmoet. Of het direct duidelijk was is maar de vraag, want de kracht van de CHATBOT zit hem in het feit dat je denkt dat je echt menselijke interactie ervaart. Een chatbot voert een geautomatiseerd gesprek met de bezoeker / gebruiker. BOT komt van ‘ROBOT’ en […]
Click through rate (CTR)
CTR is een getal of percentage dat de verhouding tussen het aantal klikken op een advertentie en het aantal vertoningen daarvan aangeeft.
Clip paden/masks
“Masks” of “Clip-paden” zijn maskeringen voor content zoals afbeeldingen/achtergrondkleuren en meer.
Content Audit
Een content audit is een inventarisatie en kwalitatieve check van alle content die op een website aanwezig is.
Content marketing
Dit is een vorm van marketing waarbij wordt gefocust op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante, consistente content.
Conversie
Conversie kan ook worden omschreven als het moment dat een bezoeker van een website overgaat tot een gerichte actie, zoals een aankoop.
Cookie policy bar
Deze “bar”, ofwel balk, dient ervoor om een cookiemelding te tonen. Cookies zijn tegenwoordig op 95% van de websites van toepassing. Sinds mei 2018 is de ‘GDPR’ wet van kracht, in de context van cookies houdt deze wet in dat bezoekers van een website toestemming moeten geven voor het plaatsen van cookies. Deze toestemming geef je in een cookie policy bar/balk. Tevens kun je ook je voorkeur aanpassen in deze balk of cookies helemaal weigeren.
Cost per Click (CPC)
CPC is een vorm van een afrekenmodel die kan worden gebruikt bij online adverteren in Google AdWords.
Cost per Mille (CPM)
CPM is ook een afrekenmodel voor online adverteren. Hierbij betaalt de adverteerder per duizend keer dat er een advertentie is vertoond.
CTA knoppen
Knoppen voor een Call to Action. Dus iets waar je graag van wil dat de gebruiker dit ziet.
Custom API
Een zelfgebouwde interface om systemen met elkaar te verbinden. Soms kan het voorkomen dat content en data van jouw website nodig is om een koppeling te leggen met een ander systeem. Daar komt een ‘Custom API’ bij kijken. Een “API” is niets meer dan de tussenpersoon tussen 2 systemen zodat zij automatisch met elkaar kunnen communiceren en data kunnen uitwisselen zonder menselijk beheer.
Custom plugin
WordPress en plugins gaan hand in hand als een koude verfrissing op een hete zomerdag. Plugins breiden de functionaliteiten van WordPress tot in de horizon uit maar soms blijkt er geen plugin te bestaan voor de functionaliteit die jij zoekt, dan maken wij er een op maat. Wil je bijvoorbeeld een overzicht van bestanden tonen op je site die ook nog eens gefilterd moeten worden én bestandstypes moet ondersteunen die niet vaak voorkomen dan kunnen we daar, als dat gewenst is, een plugin voor maken.
Custom video player interface
Een custom video player interface houdt in dat we een op maat gemaakte interface bouwen voor het afspelen van video’s. Misschien wil je geen volumeknop tonen, een custom play-button tonen of andere functies die met video te maken hebben. Dan komt het maken van een custom interface van toepassing.
Dagelijks update latitude longitude
Het dagelijks updaten van ‘latitude’ en ‘longitude’, ofwel lengte- en breedtegraad is handig wanneer je bijvoorbeeld een makelaar bent, woningen op je website hebt staan en tevens een landkaart van locaties van deze woningen. Wanneer er een woning wordt toegevoegd aan bijvoorbeeld een extern systeem verversen wij eenmaal per dag alle nieuwe toegevoegde woningen en updaten we alle informatie die van toepassing is, waaronder de lengte- en breedtegraad om woningen te tonen op een landkaart.
Design Thinking
Design Thinking is een nieuwe denkwijze op het gebied van techniek, design en marketing. Het draait volledig om het gemak van de gebruiker.
Display Netwerk
Display netwerk geeft bedrijven de mogelijkheid te adverteren op andere websites, video’s en apps.
Domain ranking (Domain Authority)
Domain ranking is een score van een website/domain in de zoekmachineresultaten.
Downloaden van documenten
Een overzicht van PDF’s of andere bestanden om te downloaden, whitepapers waarbij de bezoeker eerst hun gegevens moeten invullen of het aanbieden van andere documenten valt hier allemaal onder. De optie voor gebruikers om documenten te downloaden kan veel vormen aannemen maar geen vorm die wij niet kunnen ondersteunen. Zo kun jij zonder problemen je gebruikers bieden waar zij naar op zoek zijn.
Dynamische terugknop
Een terug knop naar bijvoorbeeld een overzichtspagina van het nieuws of blog waarin je zelf de tekst kunt aanpassen.
E-mailmarketing
E-mailmarketing omvat alle vormen van marketing via e-mail. De meest bekende vorm daarvan is het versturen van nieuwsbrieven. Maar er zijn er meer!
Eenmalige import oude content
Beeld je in, je zit in het scenario “de laatste keer dat ik mijn site heb ge-update spelde je ‘kuukske’ nog met een ‘Q’”, je wilt natuurlijk een nieuwe website maar niet door alle moeite gaan om iedere pagina opnieuw te vullen met teksten en afbeeldingen. Dan is het importeren van oude content precies wat je zoekt. Wij importeren alle oude content zodat jij geen uren lang achter je scherm aan het kopiëren en plakken bent.
Extra gebruikersrollen
Extra gebruikersrollen komen van pas wanneer gebruikers van de site aangepaste toestemmingen moeten hebben. Dit kan aan de achterkant van de site zijn of bijvoorbeeld bij een forum óók aan de voorkant, denk aan moderators. Aan de achterkant kan het handig zijn wanneer je bijvoorbeeld iemand inhuurt om content te schrijven en degene net iets meer rechten nodig heeft dan de standaard rollen van WordPress bieden maar tegelijk ook niet aan de instellingen van de site mag komen.
Filtering
Filteren van verschillende items op een pagina. Filteren kan op verschillende vlakken.
Footer
Het onderste deel van je website, de afsluiting. Hier komen vaak je contact gegevens, linkjes naar bepaalde pagina’s, disclaimer, inschrijving voor de nieuwsbrief etc. in terug.
Front-end data opslag als post
Front-end data opslag is precies het tegenovergestelde van de traditionele manier van het bouwen van WordPress websites. Normaal gesproken vul je in het dashboard van WordPress (de achterkant) content in en wordt deze getoond voor de bezoeker op de website (de voorkant). Bij deze functie is dat precies andersom. Maar waar heb je zoiets voor nodig? Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een offerte. Een gebruiker vult zijn of haar gegevens in voor een aanvraag en deze gegevens worden daarna makkelijk opgeslagen aan de achterkant om te worden gecheckt door de beheerder van de website.
Functionaliteit met cookies
Functionaliteit met cookies gaat vaak over een cookie die de voorkeur van de gebruiker opslaat zodat de website beter werkt.
Functioneel ontwerp
Een functioneel ontwerp houdt in dat we een website ontwerp omzetten naar iets klik baars vóór we beginnen met het bouwen van een website. Zo kan de klant alvast ervaren hoe de website te navigeren en eventuele feedback geven vóór we naar het volgende deel van het maken van de website gaan.
Google AdWords
Google AdWords is het advertentieprogramma van Google waar je jouw producten en diensten kunt tonen aan de doelgroep.
Google Analytics tool
Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je inzicht krijgt in bezoekersstatistieken en het bezoekersgedrag op jouw website.
Google Partners
Google Partners is een programma dat is opgezet door Google en is bedoeld voor bedrijven die zich hebben gespecialiseerd in online marketing.
Google Search Console
Google Search Console is een tool waarmee je de aanwezigheid van de site in de zoekresultaten van Google kunt monitoren.
Google Tag Manager
Google Tag Manager is een online tool waarmee je zelf tags kunt maken en bewerken voor je website en mobiele apps doordat je HTML injecteert.
Google Tag Manager / Analytics koppeling
Met Google Tag Manager plaatsen we één stukje code in de header waarmee het meten van verkeer op de site makkelijk kan worden beheerd. Tegenwoordig zijn er tal van functies om verkeer en meer te meten op je site maar voor iedere functie zou je een ander stuk code in de website moeten zetten, iets wat de meeste klanten niet goed af zal gaan. Met Google Tag Manager plaatsen we maar één keer code in de header en jij als klant zijnde kunt via het Google Tag Manager dashboard zoveel functies erin zetten als je wilt, waaronder Google Analytics.
H1 en H2 koppen
Bij een website worden h1 en h2 koppen gebruikt, ook wel heading tags genoemd. Goed voor SEO en leesbaarheid.
Header
Het bovenste gedeelte van je website. Een header bevat vaak belangrijke dingen zoals een logo, menu, telefoonnummer, social media icons etc. Het is vaak het eerste wat mensen zien wanneer ze op de site komen.
Hyperlinks
Een hyperlink, ook wel simpelweg een link genoemd, is een verwijzing van de ene webpagina of website naar de andere.
Indexeren
Het duurt een even voordat de nieuwe website of webpagina is opgenomen in de zoekresultaten, doordat Google deze eerst nog moet indexeren.
Interaction design
Speelt in op de gebruikerservaring van de bezoeker van de website. Er moet een makkelijker en duidelijker interactie zijn met de gebruiker. Denk bijvoorbeeld aan het swipen van foto’s ipv op een pijltje klikken op de mobiele versie van een website.
Kruimelpad
Dit is een pad wat je bewandeld binnen de website. Wanneer je van home naar de contactpagina zou gaan zou het kruimelpad dan het volgende tonen: Home > Contact. Dit kan op verschillende manieren vormgegeven worden en vind je meestal bovenaan de pagina terug. Een kruimelpad gebruik je meestal niet op een mobiele versie van je site omdat het hier makkelijker terug te navigeren is naar voorgaande pagina’s.
Kwaliteitsscore
Kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s die online staan.
Landingspagina’s
Een landingspagina is een losse pagina op je website die specifiek is ingericht om bezoekers informatie te geven over hetgeen waar zij naar op zoek zijn.
Lazy-load
Lazy loading zorgt ervoor dat een website niet in één keer in zijn geheel geladen hoeft te worden waardoor de pagina sneller geladen kan worden. Ideaal voor websites die over bijvoorbeeld best veel afbeeldingen of objecten. Wanneer je scrollt zie je dat de pagina nieuwe items inlaadt als je bijna beneden bent.
Lightbox
Een lightbox wordt gebruikt om afbeeldingen of een galerij uit te lichten. Wat een lightbox doet is, het creëert een pop-up midden in het scherm met de gekozen afbeelding. Een soort ingezoomde afbeelding. In deze pop-up kun je door middel van pijltjes links en rechts doorklikken naar een andere afbeelding wanneer er meerdere afbeeldingen in een galerij zitten.
Livechat
Met een live chat functionaliteit biedt je gebruikers en klanten de mogelijkheid om direct contact op te nemen wanneer zij vragen hebben. Hiermee kun je de kans verhogen dat ze een product kopen, dienst afnemen of andere services die je website aanbiedt. Voor deze functionaliteit zijn tal van aanbieders, WhatsApp business, Facebook Messenger of ChatBot zijn een aantal van deze aanbieders. Met de laatstgenoemde kun je een automatisering instellen voor veelgestelde vragen zodat je zelf niet steeds maar weer dezelfde vragen hoeft te beantwoorden maar dit hangt compleet af van de wensen en het doel van de website.
Magento
Magento is een bekend systeem om een webshop te realiseren. Er zijn er talloze te vinden om te gebruiken, maar Magento is zeker een van de bekendste.
MailChimp koppeling
Met een MailChimp koppeling leggen we de link tussen je website en MailChimp door middel van een contactformulier. Wel zo tijdbesparend en handig om je nieuwsbrieven te automatiseren!
Masonry
Masonry is de term die we gebruiken wanneer de verticale hoogte en plaatsing van elementen niet gelijk is aan de boven- of onderkant. In vele gevallen lijnen we elementen in het design aan de boven- of onderkant uit zodat ze gelijk zijn uitgelijnd. Met Masonry uitlijning is deze uitlijning willekeurig. Dit kan voor unieke vormgeving zorgen en iets wat onderscheidend is van de standaard boven- en onderkant uitlijning.
Meertaligheid installatie (WPML of Polylang)
Steeds vaker gaan bedrijven de grenzen over met hun diensten, producten en meer en dan is het wel zo handig dat iedereen elkaar goed begrijpt. Een meertaligheid installatie houdt in dat wij een functionaliteit installeren zodat pagina’s vertaalt kunnen worden. Hierin is ‘WPML’ vaak de voorkeur, dit is een plugin die voor de gebruiker overzichtelijk en makkelijk te gebruiken is zodat het vertalen van je site nog sneller gaat. Pagina’s moeten handmatig vertaald worden en nu horen we je denken “Google Translate is ook een ding” en dat klopt helemaal maar jij en ik kennen allebei scenario’s van een vertaalde tekst die niet he-le-maal lekker loopt, toch? Precies. Daarom heb je met onze meertaligheid installatie volledig invloed op de content die op je website staat.
Meta description
De meta description is een stukje code dat wordt geplaatst in de header van een webpagina, in de broncode.
Micro-animaties
Doordat we overladen worden door aanbod van content op de websites die we bezoeken verliezen we een beetje de focus van wat belangrijk is. Het accentueren van wat belangrijk is of waar je de gebruiker in ieder geval naartoe wil leiden kan gedaan worden met hele subtiele, kleine animatie(tje)s. Deze lichte beweging van (foto)grafische elementen […]
Multisite installatie
Een multisite installatie houdt in dat een website meerdere subsites of subdomeinen kan hebben. Denk hier aan een ‘shop.voorbeeldsite.nl’ of ‘helpdesk.voorbeeldsite.nl’. Hiervoor is een multisite installatie nodig om alles op hetzelfde domein en beheer te houden. Zo beheer je met een multisite in een dashboard alle subdomeinen en hoef je niet meer per website in te loggen in een dashboard en aanpassingen door te voeren. Wel zo overzichtelijk!
Ordering
En optie om de items op een overzichtspagina te ordenen. Dit kan zijn op laatst toegevoegd, laagste of hoogste prijs, alfabetische volgorde etc.
Organische zoekresultaten
De organische zoekresultaten worden ook wel natuurlijke zoekresultaten genoemd, de niet-gesponsorde zoekresultaten in zoekmachines.
PageRank
PageRank is een score tussen de 1 en 10 die Google aan alle individuele webpagina’s toewijst.
Pagination
Onderaan een nieuws/blog overzicht staan van pijltjes of nummers. Dit komt omdat er te veel nieuws of blog berichten zijn om op 1 pagina te plaatsen. Wanneer je dit doet wordt dus als het ware een (lange) webpagina verspreid over verschillende pagina’s
PDF’s genereren
Het genereren van PDF’s houdt in dat we functie creëren waarmee een webpagina omgebouwd kan worden naar een PDF. Denk bijvoorbeeld aan een website met recepten, door deze functionaliteit kunnen we ervoor zorgen dat het er goed uitziet wanneer een klant bijvoorbeeld een recept uit wilt printen. Daarnaast kan het ook bevorderen om content die je op je website hebt staan deelbaar te maken door middel van een PDF.
Proof of Concept (POC)
‘POC’ Staat voor “Proof of concept”, dit gebruiken we om te testen of een nieuwe functionaliteit, idee of elders gerelateerd met code daadwerkelijk goed zal functioneren in de praktijk.
Reactiemogelijkheid/comments
Beheer je bijvoorbeeld een blog en wil je meer interactie met je fans of heb je een webshop en wil je dat mensen reviews van je producten achterlaten dan is een functionaliteit om te reageren wel zo handig. Deze kunnen we inbouwen als daar behoefte voor is. Zo blijf je altijd op de hoogte van de meningen van gebruikers en leg je de drempel laag voor hen om je te helpen bij het creëren van jouw perfecte site!
Remarketing
Remarketing is een online marketing methode waarmee je eerdere bezoekers op je website of mobiele app opnieuw benadert met gerichte advertenties.
SEA (Zoekmachine Adverteren)
SEA is het betaald adverteren in een zoekmachine met behulp van Google AdWords.
SEO (Zoekmachine Optimalisatie)
Search Engine Optimization bestaat uit activiteiten om middels relevante zoekwoorden een webpagina hoog te laten scoren in zoekmachines.
SEO teksten
SEO teksten dragen bij om de inhoud van jouw website te optimaliseren voor zoekmachines.
Shop installatie
Een shop installatie houdt precies in wat het zegt. Wat is een webshop zonder online shop functionaliteit? Shop functionaliteiten verschillen per platform, zo wordt er voor WordPress een systeem genaamd ‘WooCommerce’ gebruikt. WooCommerce wordt door maarliefst 3+ miljoen websites gebruikt en is daarom ook onze voorkeur voor webshops. Een tweede populaire oplossing is ‘Magento’. Het verschil tussen de twee ligt vaak aan de grootte van de webshop en de wensen van de klant. Bij een shop installatie is alles inbegrepen, productpagina’s, overzichten, afrekenpagina, winkelwagen, accountpagina en alles waar de opdracht om vraagt. Kortom, alles om jouw schitterende webshop te starten!
Side bar met dynamische content items
Een balk aan de linker of meestal rechterkant van je website. Vaak staat hier vaste informatie in maar dit kan ook dynamische zijn per pagina.
Side bar met vaste items
Een balk aan de linker of meestal rechterkant van je website. In deze sidebar staat alleen maar vaste informatie.
Sitelinks
Sitelinks zijn extra links of URL’s die worden getoond onder een advertentie in de zoekresultaten.
Sitemap (XML)
Een XML sitemap is een belangrijk hulpmiddel voor zoekmachine optimalisatie. Heeft jouw website een sitemap? Zo niet, zorg dat het snel in orde komt!
Social Advertising (online adverteren)
Social Advertising is het online adverteren via social media platformen, zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en YouTube.
Social Media
Wellicht overbodig om toe te lichten anno 2017, maar toch: social media. Alle online platformen die er voor zorgen dat online interactie bestaat.
Social media feed
Een social media feed is een verzameling van content van social media kanalen. Met een social media feed kun je jouw kanalen en de laatste posts tonen op jouw website. Zo kun je mensen aansporen om je te volgen door te laten zien dat je actief bent online en ook nog eens te gekke content plaatst!
SVG- of Micro-animaties
Dit zijn beide animaties. Een SVG is een afbeelding die aan te passen is naar elke grootte zonder kwaliteit te verliezen. Wanneer je hier een deel van laat bewegen krijg je een SVG-animatie.
Een Micro-animatie zijn korte, subtiele animaties van bijvoorbeeld een stukje tekst, een icoontje of een button op de site waar iets mee gebeurt wanneer je er met je muis overheen gaat.
Targeting
Targeten is het weergeven van advertenties aan de juiste doelgroep. AdWords biedt hiervoor verschillende manieren
Title tag
Een goede relevante title tag kan ervoor zorgen dat je pagina hoog scoort in een zoekmachine.
Vertoningen, View, Impressie
Een vertoning, view of een impressie is het aantal weergaven van een advertentie, te zien in oa Google Analytics.
Wat is WordPress ?
Al meer dan 1/3 van alle websites in de wereld maakt gebruik van het WordPress CMS. Zo zie je maar hoe populair WordPress is. De CMS van WordPress is open source, wat betekent dat iedereen de broncode mag aanpassen en verspreiden. Dit zorgt ervoor dat mondiaal er een hele grote hoeveelheid (duizenden) plugins en mogelijkheden […]
WooCommerce
WooCommerce themes Net als bij WordPress zijn er voor WooCommerce ook vele thema’s beschikbaar, maar hoe leuk is een handgemaakt design. Aangepast aan jouw wensen en de stijl die je wil uitdragen. Dit kunnen wij, net als bij WordPress, voor je doen. Wij hebben een flinke dosis creativiteit in huis waardoor er gegarandeerd een passend […]
WordPress (CMS)
WordPress is een CMS (Content Management Systeem) waarmee een website gemaakt en onderhouden kan worden.
WordPress Modules Video’s
Hier kan je uitgebreide tutorials vinden van de meest gebruikte Modules in Wordpress.
WP-all import
WP-All import gebruiken we als we data moeten importeren van een andere website of databron. Met WP-All import kunnen we, zoals de naam al prijsgeeft, vrijwel alles importeren. Dit komt van pas wanneer we bijvoorbeeld een store-locator kaart moeten bouwen, ofwel een landkaart waarop je alle winkels van een bepaalde groep kunt zien. Als er een bestaande databron is kunnen we deze makkelijk gebruiken om zo talloze uren te besparen op het handmatig invullen van (in dit voorbeeld) deze winkellocaties door bestaande data te importeren en juist in te voeren.
Zoektermen
Zoektermen zijn woorden die gebruikers van een zoekmachine, intypen in de zoekbalk en waar bedrijven al dan niet op adverteren.
Zoektypen
Bij Google AdWords worden zoekwoorden onderverdeeld in diverse zoektypen, we lichten toe welke.
Zoekwoorden, Keywords
Zoekwoorden zijn woorden of woordcombinaties die gebruikers van Google intypen om relevante informatie te zoeken.
Zoekwoordplanner
Zoekwoordplanner is een gratis tool van Google AdWords waarin campagnes in het zoeknetwerk kunnen worden opgezet.