Wij vinden het leuk om onze ervaringen en verhalen te vertellen. Dat doen we om onze passie voor ons vak te onderstrepen. We vertellen je graag meer over de onuitputtelijke ervaring die we in huis hebben. Mede opgedaan uit eerdere werkzaamheden, maar bijvoorbeeld ook uit vakbladen de laatste digitale trends. We vinden het belangrijk dat jij daar ook  iets aan hebt. Zodat je weet wat ons op dit moment drijft om nóg mooiere websites te maken.

Online media

Een nieuwe website lanceren voor je bedrijf is een spannende stap, maar heb je al eens gedacht aan het toevoegen van een bedrijfsvideo? Het laten maken van een bedrijfsfilm kan een krachtige manier zijn om je merkverhaal te vertellen en je bezoekers aan te spreken. In deze blog bespreken we waarom het integreren van een […]

Online media

E-mailmarketing, de een zweert erbij en de ander vindt het niks. We geven tips om deze tool zo goed en interessant mogelijk in te zetten.

Geen categorie

Het biedt ons, onze mensen én onze klanten nieuwe kansen, nieuw elan, een nieuwe omgeving (want we gaan in de loop van het jaar mee verhuizen naar het omgetoverde V&D gebouw in het centrum van Eindhoven) en een heleboel nieuwe collega’s/specialisten. Wij hebben er heel veel zin in! WEBBER blijft voorlopig gewoon WEBBER en we […]

Online media

Een logo zorgt voor herkenbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf, organisatie of merk. Erg belangrijk dus, maar dan is het wel van belang dat je een sterk logo neerzet. Een logo bedenken is nog niet zo makkelijk als je denkt, je moet namelijk rekening houden met veel verschillende dingen om ervoor te zorgen dat je […]

Online media

Websites worden vaak opgebouwd in een CMS. WordPress is het bekendste CMS. Dit CMS is handig om content steeds te kunnen blijven aanpassen op je website. Het front-end gedeelte staat hierbij voor het design en alles wat je als gebruiker op de webpagina’s ziet. De back-end staat voor de instellingen van de site en de […]

Online media

Duurzame content! Wat moet je allemaal weten en nog belangrijk; hoe realiseer je duurzame content voor jouw organisatie? Lees het hier!

Technisch onderhoud

Mailchimp Mailchip is de gratis variant onder de e-mailmarketing platformen. Het is een eenvoudig programma waarmee je snel nieuwsbrieven maakt en verstuurt. Omdat Mailchimp een webgebaseerde toepassing is hoeft er geen speciale software gedownload te worden. Mailchimp is een handig programma als je 2.000 abonnees of minder hebt, boven de 2.000 abonnees is het namelijk […]

UX

Een snelle laadtijd en een soepele gebruikerservaring van een website; het was altijd al belangrijk maar nu gaat Google er websites ook op beoordelen

Geen categorie

Biobasecamp is een paviljoen dat op het gebied van architectuur aangaf hoe ‘bouwen met bomen’ kan bijdragen aan de reductie van CO2 én de reductie van stikstof door conventionele bouwmaterialen zoals beton te vervangen door biobased materialen. Het dek is van het Biobasecamp is opgebouwd uit modulaire vloerdelen van kruislaaghout die na de Dutch Design […]

Geen categorie

Misschien vraag je je af; wat is er dan zo bijzonder aan Sectie-C tijdens de Dutch Design Week? Als je Sectie-C oploopt tijdens de Dutch Design Week voel je het eigenlijk al gelijk. Overal lopen creatieve mensen. Er zijn kampvuren en foodtrucks. De sfeer is ongedwongen en iedereen is welkom. Dat is wat je direct […]

Geen categorie

Wij van WEBBER kunnen je een aantal typen Service Level Agreements aanbieden. Afhankelijk van wat jij met jouw bedrijf belangrijk vindt, kun je voor een van onderstaande agreements kiezen. SLA Standaard Het SLA standaard pakket geldt op alle hostingpakketten die we bij WEBBER aanbieden. Dit betekent dat we tijdens kantooruren voor je klaar staan mocht […]

Development

Wat gaat er dan precies gebeuren? WordPress wil onveilige sites binnenkort automatisch, en dus gedwongen, updaten. Het gaat hierbij met name om WordPress websites die een oudere versie gebruiken. Hiermee wordt bedoeld vanaf versie 3.7. Op deze manier hoopt WordPress het internet als geheel beter te kunnen beveiligen. Een groot deel van de websites op […]

Online media

  Generatie Z Generatie Z is de jongste generatie. Deze generatie wordt ook wel digitieners genoemd. De digitieners zijn geboren tussen 2000 en 2015. Deze generatie kenmerkt zich doordat ze het opdoen van ervaringen heel belangrijk vinden. Dit wordt belangrijker gevonden dan het bezig van materiële spullen. Deze generatie is de eerste die geen tijd […]

Online media

  Trend 1: 5-G netwerk Het lijkt nog maar gisteren dat het 4G-netwerk voor het eerst in gebruik genomen werd. Toch staat het 5G-netwerk nu alweer voor de deur. Wat houdt dit 5G-netwerk dan precies in? Voor jou als gebruiker zal dit van grote invloed zijn. Er zijn geen beperkingen meer in data-snelheid. Je hoeft […]

UI

Bij een nieuwe locatie hoort een nieuw interieur natuurlijk! Voor ons nieuwe kantoor zijn we gegaan voor een combinatie tussen tweedehandse, eigentijdse items gecombineerd met industriële invloeden. Omdat niet altijd alles nieuw hoeft te zijn, zijn we ook langs gegaan bij kringlopen en adresjes via Marktplaats. Dit past natuurlijk binnen de huidige tijdsgeest waarbij we […]

Development

Per 19 februari 2019 is er een wetswijziging doorgevoerd in Nederland en in de rest van de EU. Deze hernieuwde wetgeving gaat over betaalinstellingen en andere partijen die betaaldiensten verlenen. Deze wetgeving heet de PSD2-richtlijn. Wat houdt de PSD2-richtlijn in? De PSD2-richtlijn houdt een toeslagenverbod in, dit betekent dat webwinkels en andere bedrijven geen toeslagen […]

UI

Trend 1: Lelijk is het nieuwe mooi Ooit gehoord van de trend brutal webdesign? Nee? Nou bij deze! Dit jaar kan je er niet meer omheen. Either you love it or you hate it! Denk aan de gabbers in de jaren ’90. Trainingspakken in pasteltinten en contrasterende, fluorescerende biezen. Lelijk? Nee, juist niet! Dit is […]

Online media

Reach Digital in Roelofarendsveen heeft de ontwikkeling van deze koppeling in handen. Dit technische hulpmiddel zal beschikbaar zijn zodra versie 3 van de Retailer API, die bol.com gebruikt, bruikbaar is. Zoals misschien wel bekend is Magento een van de grootste op het gebied van e-commercesoftware. Vele webwinkels maken er gebruik van. Afgelopen jaar is versie […]

Online media

Elk jaar wordt een ander thema gekozen en wordt er door de organisatie van deze dag opgeroepen een steentje bij te dragen aan het maken van een beter internet voor iedereen. Met name voor de jonge gebruikers onder ons! Dit is super belangrijk omdat internet niet alleen leuk is maar ook gevaarlijk kan zijn als […]

Development

Waarom eerst deze blog lezen voordat je update? In WordPress 5.0 is voor het eerst gebruik gemaakt van de nieuwe editor Gutenberg. Deze editor vervangt de bestaande WordPress editor. Dit is van grote invloed op het werken met WordPress. Wat kan er nu wel wat eerst niet kon, zul je je misschien afvragen? Nou; wat […]

Online media

Maak een plan Om te beginnen is het belangrijk om een plan te maken. Wat is het doel, voor wie schrijf je de content, wat wil je precies vertellen (waar ben je goed in) en maak vooraf een planning. Een content kalender is voor de planning onmisbaar. Voor deze content kalender is het belangrijk een lijst […]

Development

Het ene datalek is nog niet opgelost, of er is alweer een nieuw schandaal ontdekt. Continu horen we dergelijke berichten in het nieuws. Recentelijk was ook Facebook veelvuldig in het data-nieuws. De persoonsgegevens van zo’n 50 miljoen Facebook-gebruikers kwamen op straat te liggen. Facebook doet ons graag geloven dat het allemaal wel meevalt omdat het […]

Online media

Vero, weer een nieuwe social media app. Het bestaat al wat langer maar sinds kort is het ineens populair geworden. Bij WEBBER werden we nieuwsgierig en zijn we op onderzoek uitgegaan. Het lijkt eigenlijk het meest op een vernieuwde variant van ‘Instagram’. Maar wat is het dan precies? En wat kun je er zakelijk mee? […]

Online media

Bloggen, het kost tijd maar het is mega waardevol! Wat doe jij? Schrijf je zelf de content of besteed je het liever uit? Voor beide valt natuurlijk wat te zeggen. Het feit dat bloggen werkt staat daarentegen wel vast. Mocht je daarover nog wel twijfelen, dit zijn de voordelen: Bezoekers – Een blogpost publiceren levert […]

Online media

Video is taking over! We horen en vooral zien de laatste tijd niets anders. Stop maar met het schrijven van blogs of traditionele content, start met video. Maar is dat helemaal waar? Moet je echt stoppen met het maken van tekstuele content en je volledig focussen op video? WEBBER interactief duikt wat dieper in de […]

Development

De mobiele SEO ontwikkelingen gaan ontzettend snel. Sowieso met de komst van mobile first, kun je er niet meer omheen. Een eerste bezoek aan een website is negen van de tien keer via mobiel. In 2016 kondigde Google al de eerste mobiele index aan, dit jaar wordt dit daadwerkelijk gelanceerd. Deze lancering houdt in dat […]

Online media

Het is inmiddels meerdere malen in het nieuws geweest, en zeker als ondernemer zijnde heb je er vast al van gehoord. Op 25 mei 2018 gaat er een nieuwe wetgeving van kracht, de GDPR.  Uiteraard zijn er verschillende privacy gevoelige informatiestromen waarmee je rekening moet houden. Klantgegevens, maar ook de technische kant van gegevensbescherming. Bij […]

Development

Bij het opzetten van een nieuwe website, heb je de keuze uit een bestaand template downloaden óf een webdesign laten ontwerpen. Dit ontwerp laat je vervolgens omzetten naar een op maat gemaakt template. Als webdesignbureau zijn we voorstander van op maat gemaakt design en template maar we moeten toegeven dat “standaard” templates de nodige voordelen […]

Design

Het jaar 2017 was weer een bijzonder jaar. Allerlei leuke, nieuwe projecten zijn weer op ons pad gekomen. Nieuwsgierig wat precies? We zetten het voor je op een rijtje.

Online media

We krijgen bij WEBBER steeds vaker de vraag; “Hey, willen jullie eens uitzoeken of Instagram iets voor ons is?” Ons antwoord lees je hier!

Development

Mobile first houdt in dat een webdesign wordt bedacht en ontwikkeld voor een smartphone. Het grootste deel van de website bezoeken vindt tegenwoordig namelijk plaats via mobile. Dit dwingt ons eigenlijk om een website daar volledig op in te richten. Niet alleen het design moet er op inspelen, ook de content zelf. Waarom precies? Het […]

Design

Het is inmiddels half november, oftewel we gaan richting 2018! Wat zijn de trends om rekening mee te houden?

Online media

Halloween is een griezelfeest dat wereldwijd bekend is! Wat is marketing als er niet op ingespeeld wordt? We zochten naar originele marketingstunts op deze feestelijke dag.

Online media

Het is natuurlijk logisch dat ook de ouderen in Nederland (lees: 65-plussers) steeds meer te weten komen over de digitalisering. Ze zien het bij de kinderen, kleinkinderen en anderen jongeren in hun omgeving. Google deed onderzoek naar dit fenomeen en bracht een interessante infographic uit, met daarin de volgende feiten: 65% van de 65-plussers vindt […]

Development

WordPress is by far een van de meest gebruikte Content Systemen in de wereld. Maar, juist omdat het zo bekend is, zijn er ook een aantal fabels en feiten die hardnekkig in de lucht hangen. Wij zetten ze voor je op een rijtje en leggen uit!

Development

We zijn tegenwoordig 24/7 connected met onze smartphones. We doen er letterlijk alles op. Het is dan ook enorm belangrijk dat je met jouw website hier op inspeelt en dus gebruiksvriendelijk bent. Lees hier hoe!

Design

Design Thinking is een nieuwe manier van denken, waar we ons bij WEBBER de laatste tijd meer in het verdiepen zijn. Benieuwd wat het inhoudt? Lees het hier!

Development

Met een goede planner en de juiste mensen, is het omzetten van Magento 1 naar Magento 2 peanuts. Benieuwd hoe je dit proces moet aanpakken?

UI

Web en mobiel zijn niet meer weg te denken uit het ontwerp / communicatie traject. Toch zijn er nog veel ontwerpers en bureaus die nog denken vanuit een “plat plaatje”, een 2-domensionale uiting als bijvoorbeeld een brochure of advertenties.

Design

Na het St. Lucas (alleen Boxtel, toen nog), waar ik mijn grafische opleiding genoot, ben ik altijd werkzaam geweest in het ontwerp vak. De eerste mac’jes, Photoshop 1, Illustrator 3, MacroMedia director, een greep uit de gereedschapskist uit die tijd. Mijn eerste website Mijn eerste website mocht niet groter zijn dan 40Kb! Echt, dat was toen […]

SEA

Expanded Text Ads (ETA) AdWords items krijgen in de zoekresultaten van Google meer tekstruimte; vijf extra karakters voor de titel en maar liefst 45 extra karakters voor de beschrijving. Op deze manier krijgen adverteerders meer mogelijkheden om pakkende boodschappen over te brengen via hun AdWords campagnes. Google beweert zelf dat deze kleine wijziging voor elke […]

Technisch onderhoud

Referral Spam tegenhouden in Google Analytics? Mijn advies: werk via een segment. Er verschijnen de laatste tijd meer artikelen over Referral Spam binnen Google Analytics. Simpel gezegd: spammers bezoeken je website waardoor je de domeinnaam van deze spammers ziet in je Google Analytics. Hun doel is dat je gaat kijken op hun eigen website, als […]

Technisch onderhoud

Toen Stel je hebt een website in 2005 online gezet. Toentertijd voldeed deze aan de standaarden, en de webbrowsers die je bezoekers gebruikten ook. Niets aan de hand dus. Maar nu, 10 jaar later, zijn de webbrowsers verder ontwikkeld; alle technieken van toen zijn verbeterd, veranderd en/of vervangen. Als iemand je site nu bezoekt, is […]

Design

Standaarden. Het is Microsoft gelukt om keer op keer af te wijken van de standaarden die we met elkaar hebben vastgelegd. Wellicht dat W3C je iets zegt? Dat is de club die vastlegt hoe HTML code moet werken en hoe het in je webbrowser getoond moet worden. Internet Explorer van Microsoft heeft daar eigenlijk altijd van afgeweken, […]

Development

Waarom, hoe en wat? Het begint, voordat je een nieuwe website overweegt aan te schaffen, volgens mij met nadenken over waarom je bezig bent met je bedrijf en hoe je dat dagelijks, gedreven en met passie, doet. Mooi vind ik het altijd als mensen enthousiast en bevlogen over hun bedrijf of ideeën vertellen. Ik heb […]

UX

Het is heel frustrerend als je even niet weet wat je als stijl wilt gaan gebruiken in een webpagina of misschien wel iets heel anders. Ik ben op zoek naar een andere manier om aan mijn inspiratie te komen. Het zou heel mooi zijn als je met elkaar tot een andere manier kan komen. Met […]

Design

  Budget We zijn ons er terdege van bewust dat een site laten ontwerpen geld kost. Een ontwerper zal naar iedere pagina moeten kijken. En dat zijn er vaak veel. Naast het feit dat we een website tegenwoordig ontwerpen en ontwikkelen met de mobiele versie als uitgangspunt (in één van mijn volgende blogs meer daarover), zal […]

Technisch onderhoud

Maar de Yoast SEO Plugin kent ook z’n zwakke momenten. Gisteren is er een ernstig lek aan het licht gekomen waardoor hackers via een foutieve controlefunctie in een formulier een zogenaamde ‘(SQL) database injectie’ kunnen uitvoeren. Elke WordPress site haalt alle content van de pagina’s en berichten op uit een database. Deze voer je normaliter in […]

UX

Dat leg ik even uit aan de hand van je verjaardagsfeestje. Je bent weer een jaartje ouder – zucht – en geeft toch maar een feestje. Je nodigt een heleboel mensen uit, laat hen weten waar en wanneer het feest is. Je verwacht een bont gezelschap. Mark en Peter komen zeker. Ze drinken altijd rode […]

UX

Hoe meer hoe beter? Veel ondernemers denken dat ze het getalletje op hun Facebook-bedrijfspagina zo hoog mogelijk moeten hebben: “meer likes, dan slaagt mijn bedrijf wel”. Hetzelfde geldt op Twitter: hoe meer volgers hoe beter. Helaas is het niet veel anders dan gebakken lucht. Uit dit onderzoek blijkt dat ondernemers en bezoekers andere beweegredenen achter ‘pagina-likes’ […]

Opleveren & GO-LIVE

Waarom online? Potentiële klanten zullen jouw bedrijf gaan vinden door middel van je blog. Naarmate je vaker gaat bloggen, zal je merken dat je een band krijgt met je (potentiële) klanten. Onbekende mensen zullen jou ineens gaan benaderen. Hoe meer kilo’s je kwijt raakt, des te meer opmerkingen je krijgt van (onbekende) mensen om je […]